Una combinació de «pluja i velocitat», segons l'Ajuntament de Barcelona, hauria estat la causa de l'accident d'autocar que transportava turistes de Lloret de Mar a l'aeroport de Barcelona i que la matinada de dimecres va deixar ferides 24 persones de diferents nacionalitats en bolcar a la ronda Litoral.

En concret, l'accident es va produir pocs minuts després de les tres de la matinada al punt quilomètric 14, a l'altura de Montjuïc, en sentit sud. El vehicle transportava turistes de Lloret de Mar a l'aeroport del Prat. A l'autocar hi havia 24 ocupants, el conductor i 23 turistes de set nacionalitats diferents (espanyola, irlandesa, britànica , alemanya, polonesa, bielorussa i lituana) i amb edats compreses entre els 18 i 67 anys.?Inicialment, tres van resultar ferits greus, sis presentaven contusions menys greus i 15 van resultar ferits lleus. Tots van ser transportats pel SEM a diversos hospitals i centres de salut de Barcelona i l'Hospitalet de Llobregat. En el moment de tancar aquesta edició, ja havien donat d'alta 17 dels ferits. Els set restants continuaven ingressats i d'aquests dues dones, de 51 anys, continuaven en estat greu tot i que evolucionaven favorablement, va informar el Departament de Salut.

La ronda del Litoral va estar tancada en sentit sud durant dues hores i mitja entre els punts quilomètrics 14 i 15, i es va reobrir al trànsit a tres quarts de sis del matí. El SEM va enviar al lloc dels fets quatre ambulàncies bàsiques, dues d'avançades, un vehicle d'intervenció ràpida, una ambulància col·lectiva i dos vehicles de comandament. Al lloc dels fets també es van desplaçar diverses dotacions de Bombers de Barcelona, la Guàrdia Urbana i els Mossos.

Causes de l'accident

Els responsables de l'Ajuntament de Barcelona, els Bombers, el SEM i la Guàrdia Urbana que van intervenir en l'accident de l'autocar, van comparèixer al matí per donar compte dels detalls. Segons el comissionat de Seguretat de l'Ajuntament de Barcelona, Amadeu Recasens, les causes podrien tenir «elements combinats de pluja i velocitat». Tot i voler ser prudent i remarcar que estaven a l'espera de l'atestat de la Guàrdia Urbana, Recasens va destacar que a l'hora de l'accident «a Barcelona plovia» i això podria «ser un dels factors que hagi tingut incidència en els fets». A més, va recordar que la via té una limitació de velocitat de 80km/h però que «en cas de pluja, la velocitat s'ha d'adequar a l'estat de la carretera i les condicions climatològiques». «Són elements que poden haver determinat l'accident», va concloure.

Segons Amadeu, la «ràpida resposta» dels serveis d'emergència ha «permès que, almenys de moment, no hi hagi hagut cap defunció». De fet, es trobaven molt a prop del lloc de l'accident.

Per la seva part, Quim Rios, cap territorial del SEM, va informar que les proves de consum d'alcohol i drogues que li van practicar al conductor van determinar que no havia begut ni conduïa sota els efectes de cap substància tòxica. Tant Recasens com els responsables de la Guàrdia Urbana van explicar que el conductor tenia tota la documentació i reglamentació exigida correcta i en vigor, i que el caràcter lleu de les seves ferides va permetre que col·laborés i ajudés en les tasques del rescat i atenció als ocupants. Sobre els ferits, el responsable del SEM, va afegir que totes les ferides eren traumatològiques i que anaven des de cops lleus fins a un traumatisme cranioencefàlic no greu i dos traumatismes toràcics de diversa consideració.