El conseller delegat de l'aerolínia de baix cost Ryanair, Michael O'Leary, va prometre ahir un augment de passatgers a l'aeroport de Girona per al 2017, però sense concretar encara la xifra. O'Leary, que va fer aquestes declaracions durant una roda de premsa per avançar les novetats de la companyia a Barcelona, va anunciar que donaran a conèixer les previsions per Girona en els propers dies però va avançar que recolliran «un creixement important de passatgers».

Per la seva banda, el secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, va avançar que Ryananir anunciarà en les pròximes dues o tres setmanes un creixement de «dos dígits» als aeroports de Girona i Reus de cara al 2017. Segons Font, aquest creixement es veurà reflectit en un augment del nombre de rutes i també de freqüències en aquests dos aeroports i va destacar que suposarà alhora que la companyia registri per primera vegada un increment inferior a Barcelona que el que registrarà a Girona i Reus l'any que ve.

Segons va exposar ahir el responsable de la companyia de baix cost, Ryanair preveu transportar el 2017 des de l'aeroport del Prat uns 6,9 milions de passatgers amb un creixement de l'entorn del 5% en relació amb el nombre de viatgers que s'arribaran a transportar en aquest exercici.

Entre les novetats per a l'any que ve de Ryanair a l'aeroport del Prat, el conseller delegat va anunciar l'augment de les freqüències amb l'aeroport de Porto, fins arribar a 17 vols a la setmana.

Amb la nova ruta que s'obrirà el 2017 amb Sofia, Ryanair tindrà un total de 42 rutes de connexió, incloent Dublín, on la compa?nyia té tres vols diaris, Londres amb quatre vols, i Roma amb cinc vols cada dia. O'Leary va assegurar que amb les 42 rutes que es mantindran obertes l'any pròxim, la companyia podrà mantenir els 5.200 llocs de treball en l'aeroport de la capital catalana.

O'Leary preveu que al final d'aquest setembre i durant la tardor els efectes de la crisi de Vueling a l'aeroport del Prat durant aquest estiu tindran un impacte positiu per a Ryanair.

En aquest sentit, la companyia està observant com el nombre de reserves de vols s'està incrementant de manera significativa en detriment de Vueling, va reblar el conseller delegat.

En relació amb la taxa mediambiental de la Generalitat per a les companyies comercials que operen en l'aeroport del Prat, O'Leary va considerar que aquests tipus de taxes són negatives perquè obliguen a incrementar les tarifes a les companyies aèries i això redueix el nombre de passatgers.

El conseller delegat va afegir que una reducció del turisme per a Catalunya o per a l'Estat espanyol seria negativa per la importància que té el sector turístic i el nombre de llocs de treball que genera.