Mar Nadal assenyala la família com la clau del seu èxit en els estudis i, sobretot, la seva mare, Rosa Cortés. Ella l'acompanya a l'entrevista -a més d'una intèrpret- i aclareix que quan es van adonar que no responia als estímuls sonors van anar al CREDA, li van fer proves a l'hospital Sant Pau de Barcelona i li van posar audiòfons que el seu grau de sordesa va fer inútils. Abans que comencés P3, ja feia algunes hores de logopèdia, que va seguir a Primària i ESO. Cortés explica que es van poder pemetre que ella no treballés i se centrés en la nena, per la qual cosa va aprendre la llengua de signes a l'Associació Gironina de Sords -com altres membres de la família- perquè "no ens comunicàvem, era com si la tinguéssim darrere un vidre". La mare ?reivindica el dret de les famílies a escolaritzar els fills sords en centres educatius ordinaris bilingües i en reclama almenys 1 per província. En la seva opinió, aquest fet s'ajustaria a l'escola inclusiva que vol Ensenyament. Arran de l'experiència Cortés s'ha format per treballar en la integració social.