Un avió de Ryanair va sortir ahir de l'aeroport de Girona-Costa Brava amb gairebé dues hores de retard. El motiu, segons van relatar els passatgers, es deuria a la congelació d'un dels flaps (els ginys aerodinàmics situats a la part de darrere de les ales).

L'aeronau, que havia d'enlairar-se a les 7 del matí en direcció a l'aeroport de Brussel·les-Charleroi, no ho va poder fer fins a les 9.30 del matí, aparentment a causa d'aquesta incidència, que al llarg d'ahir Ryanair no va voler ni desmentir ni confirmar.

Els usuaris que estaven a l'interior de l'avió van assegurar que els pilots van fer una maniobra per situar l'avió de cara al sol i d'aquesta manera accelerar el procés de desgel amb l'objectiu de poder marxar com més aviat millor.

La congelació d'algunes de les parts de l'avió és relativament freqüent als països nòrdics, però molt més inusual al Mediterrani. Habitualment, en altes latituds (on les temperatures baixen molt per sota dels zero graus) els aeroports ja tenen sistemes específics per descongelar-les, com per exemple injectant-hi aigua a pressió.

Igualment els avions ja compten amb sistemes interns per descongelar l'aeronau. Els enginyers consideren que és poc probable que un avió surti amb una hora i mitja de retard perquè té una ala glaçada. Tanmateix, no descarten que una glaçada inusual (com la que hi va haver ahir aVilobí d'Onyar) pugui afectar les parts d'un avió que estigui aturat molta estona.