La nova variant de les Preses tindrà un sol carril per sentit i discorerrà a la dreta del riu Fluvià. I serà compatible amb la variant d´Olot, que ja disposa de projecte constructiu redactat.

La Generalitat i els ajuntaments d´Olot, Les Preses i la Vall d´en Bas han acordat les línies bàsiques per impulsar un nou estudi informatiu que concreti el traçat de la variant de les Presses, que connectarà amb la variant d´Olot, dins de l´eix viari de la C-37 Bracons - Olot.

Així, després d´un treball conjunt d´anàlisi de les diverses alternatives possibles, les parts han determinat, segons informa el departament de Territori i Sostenibilitat, les bases que haurà de complir la nova infraestructura perquè sigui compatible amb el territori. En aquest sentit, la nova variant discorrerà entre la sortida actual de Bracons de la C-37 i la futura variant d´Olot, amb un traçat que "evitarà al màxim l´afectació en el territori". Discorrerà en tot moment pel marge dreta del riu Fluvià, i serà d´un carril per sentit.

Pel que fa al traçat, concretament en el seu àmbit sud es preveu que ja des de la carretera existent (C-152), hi hagi dues noves connexions, una a l´àmbit de l´actual rotonda amb la C-63 i l´altra més propera al nucli de Les Preses, per tal de permetre tots els moviments.

En l'àmbit central, la via discorrerà per l´àrea entre el nucli habitat i el riu, sense trencar la qualitat paisatgística d´aquest espai.

I finalment a l'àera nord, segons el TES, amb una ocupació mínima, discorrerà a prop de la via verda Olot - Girona - Sant Feliu de Guíxols (Ruta del Carrilet), de manera que les infraestructures ocuparan un mateix espai, fins a enllaçar amb el túnel de la serra de la Pinya.

En virtut d´aquest acord, el Departament de Territori i Sostenibilitat impulsarà la redacció d´un nou estudi informatiu que es licitarà properament i que permetrà desenvolupar tècnicament la solució acordada, així com tancar el seu disseny perquè sigui compatible amb la variant d´Olot, que ja disposa de projecte constructiu redactat.