La Cerdanya es vol adaptar als nous temps. Catorze anys després de la redacció del seu últim pla estratègic, el Consell Comarcal ha encarregat la redacció d'un nou full de ruta que doni per superat l'anterior model econòmic, basat en la construcció i un turisme estrictament de cap de setmana atret per l'entorn de natura. L'elaboració del nou pla ja s'ha iniciat. Dimarts es va celebrar la primera reunió tècnica perquè estigui enllestit abans d'acabar l'any.

L'objectiu del nou pla estratègic de la Cerdanya és establir les línies bàsiques sobre les quals tant administracions com empresaris han d'enfocar les seves inversions. En aquest sentit, els disset ajuntametns de la comarca, que han donat suport a la iniciativa, volen buscar nous sectors que una anàlisi actualitzada evidenciï com a potencialment viables a la vall. Al Consell són conscients que el turisme i els serveis es mantindran com a pals de paller de la nova economia cerdana les pròximes dècades, però també tenen clar que sectors emergents que no eren forts el 2003 ara sí que ho seran. Es tractarà, amb tota probabilitat, de sectors com ara l'agroalimentari o l'emprenedoria i el teletreball, segons va apuntar el responsable comarcal de Promoció Econòmica, Roger Molins. Aquest i altres sectors que puguin aparèixer en l'anàlisi han de resultar un complement al turisme, li han de donar més força i autenticitat i, per exemple, han de convertir la vall en un centre de coworking per a treballadors en línia.

El pla estratègic el farà l'empresa especialitzada DL Consultors amb un pressupost de 18.000 euros que aporta el mateix Consell a partir d'una subvenció del Servei d'Ocupació (SOC).