24 de gener de 2017
24.01.2017

El Trueta estrena un equip de resposta ràpida que actua quan un pacient hospitalitzat empitjora

També ha creat un grup de professionals que es posarà en marxa en cas d'una aturada cardiorespiratòria

25.01.2017 | 00:10
Un taller formatiu abans de la posada en marxa dels equips.

L'hospital Josep Trueta de Girona acaba de posar en marxa un equip de resposta ràpida, un grup de professionals que actua de manera immediata quan es detecta el deteriorament d'un pacient que està ingressat al centre sanitari. Aquest nou equip, que va començar a treballar la setmana passada, està integrat per un adjunt, un resident i un professional d'infermeria de la Unitat de Cures Intensives (UCI).

L'equip de resposta ràpida s'activa a petició del personal assistencial que treballa a les diferents plantes de l'hospital, i que determina el grau de deteriorament del pacient a partir d'uns barems internacionals. L'anomenada Early Warning Score és una escala internacional parametritzada capaç de mesurar l'estat clínic del malalt i identificar, així, de manera precoç si hi ha un empitjorament.

La puntació final d'aquesta escala és el que determina si cal o no activar l'Equip de Resposta Ràpida. En cas que s'activi, l'equip es desplaça immediatament al lloc on hi ha el pacient per actuar i evitar que avanci el deteriorament.

A més, el Trueta també ha creat l'Equip d'Aturades, amb professionals que s'activen quan un pacient hospitalitzat pateix una aturada cardiorespiratòria.

Format per un cardiòleg, un especialista en medicina intensiva, un anestesista, una infermera de crítics i un zelador, actua de manera similar que en el cas de l'Equip de Resposta Ràpida: es posa en marxa ipso facto i es desplaça al lloc on s'indica que hi ha l'aturada per atendre el pacient.

Fins aquest moment, a l'hospital Trueta no hi havia un procediment protocol·litzat que regulés com s'havia d'actuar quan una persona que estava ingressada al centre patia una aturada cardiorespiratòria o empitjorava.

Fins ara, quan aquestes stiuacions es produïen, s'avisava a la Unitat de Cures Intensives i eren els seus professionals els qui se n'encarregaven. Anualment, els professionals de l'UCI responien a unes 600 sol·licituds per atendre aturades cardiorespiratòries o empitjoraments.

La posada en marxa d'aquests dos nous equips s'ha treballat des de la Comissió Hospitalària per a la Prevenció i el Tractament de l'Aturada Cardiorespiratòria Intrahospitalària i des del centre asseguren que la protocol·lització d'aquests casos suposarà un «salt qualitatiu», tant per als professionals com per als pacients, i que reduirà el nombre de pacients que requerien un ingrés a la UCI per culpa d'un deteriorament durant la seva estada a l'hospital.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema