Ja és un clàssic dels últims anys amb el PP al govern. Els principals partits amb representació gironina al Congrés dels Diputats han rebut amb una insatisfacció general i certa decepció el projecte de pressupostos generals de l'Estat per aquest 2017. Encara que la xifra global d'inversions a la demarcació arribi a doblar la de l'any anterior, tant PDeCAT, com ERC i PSC coincideixen a remarcar que no s'aporten res de nou, s'allarguen actuacions com les de l'N-II i, a més, dubten que, al final, moltes de les partides s'acabin executant.

El diputat del PDeCAT, Jordi Xuclà, va recordar que «tenim un històric d'un grau d'execució molt baix de les obres» i hi ha «un allargament artificial d'estirar com un xiclet les obres» amb algunes «que es podrien acabar amb mesos i s'acabaran en anys», va dir posant d'exemple el tram Maçanet-Sils, que es preveu acabar el 2019. Tampoc «hi ha cap partida urgent al tram Maçanet-Blanes, sinó que entrem en una lògica de condicionament i no desdoblament» i «la gran obra d'aquest any és continuar el Maçanet-Sils, que són només 4,7 quilòmetres d'autovia».

Xuclà va lamentar les mancances en l'eix pirinenc i va considerar una nova i «gran decepció» que no es destini cap partida per a l'Arxiu Provincial, excepte 20.000 euros, quan «era la gran promesa de campanya electoral». També, va afegir, hi havia «l'oportunitat de potenciar l'aeroport amb un baixador, i no hi és». En resum, Xuclà confia que s'acceptin algunes de les esmenes però en general considera que les inversions a la demarcació són «una presa de pèl». Sobre les paraules del president espanyol, Mariano Rajoy, amb la promesa de grans inversions, Xuclà va dir que, «i hi ha un pla de seducció és a Barcelona i no arriba a Girona».

Per la seva part, la republicana Teresa Jordà es va agafar a les paraules del ministre Cristóbal Montoro, on explicava que els compromisos amb Catalunya es notarien sobretot el 2018. «Això em fa pensar, o tornar a expressar l'enuig que els projectes com sempre són al calaix o que hi ha promeses incomplertes». Jordà també es va referir als dos trams de l'N-II que ja estan en obres i que reben bona part de la inversió. Són «vuit quilòmetres promesos i repromesos des de fa la tira d'anys» i, al final, l'N-II «continuarà encallada perquè no arribarà a la frontera», va sentenciar recordant que també caldrà veure el grau d'execució de les inversions.

Finalment, Marc Lamuà (PSC), es va mostrar «mínimament feliç» pel repunt «minso», però que «no arreglen res», en els nivells d'inversió però que «s'haurien de quadruplicar» per arribar a les últimes inversions que va fer el PSOE en els seus últims anys. Per Lamuà, «segueixen mantenint» i «fallen estrepitosament a les comarques gironines en el grau d'execució, i a l'N-II és clamorós». Aquest diari va intentar, sense èxit, parlar ahir amb representants del PP i Podem.