Aeroport de Girona-Costa Brava. Dimecres, 3 de maig de 2017 (fa encara no quinze dies). La torre de control, efectius del Servei de Salvament i Extinció d'Incendis (SSEI), sota la supervisió de Lloc de Comandament Avançat, executen l'operació Corb , un simulacre d'accident. Representa que un avió comercial «procedent d'un aeroport europeu» ha efectuat una maniobra d'aterratge en un «angle excessivament inclinat» i això ha provocat que la part posterior de l'aeronau col·lidís contra el terra. A resultes del cop, el pilot perd el control de l'avió, que duu 22 persones a bord i que ha «rodat» per la pista envoltat d'una «columna de fum densa». Resultat: tres morts i 14 ferits; cinc persones en surten il·leses. Els bombers d'Aena han estat els primers d'arribar a la pista; més tard arribaran dotacions dels Bombers de la Generalitat, del Servei d'Emergències Mèdiques, dels Mossos d'Esquadra, de la Guàrdia Civil i de la Policia Nacional. Tres-centes persones i 70 «vehicles operatius» prenen part en l'exercici, que Aena considera que s'ha fet amb èxit.

No opinen el mateix, però, fonts de la secció sindical de CCOO a l'aeròdrom de Vilobí d'Onyar, molt crítica amb la «falta de recursos» de què disposa el SSEI i que el simulacre, afirma, «no va fer altra cosa que posar el problema de manifest». La queixa del sindicat se centra en detalls com la «manca d'intercomunicadors», uns ginys electrònics que resulten «vitals» per fer la feina. En el simulacre, afirma, l'equip que estava de reguarda i que no va participar en el simulacre «va haver de cedir els aparells» als companys que sí que van intervenir en l'exercici. D'aquesta manera, sosté CCOO, en cas de produir-se algun accident (real) a l'aeroport mentre es feia la simulació, «no hi hauria hagut dispositius per a tothom i això hauria complicat la resposta davant de l'eventualitat».

Situacions com aquesta, afirmen des del sindicat, posen «en dubte» la seguretat de l'aeroport, extrem que la direcció nega rotundament. «Cada bomber té el seu intercomunicador», afirmen fonts d'Aena, que afegeixen: l'Aeropot de Girona disposa de la certificació de l'Agència de Seguretat Aèria Espanyola (Aesa). De fet, des de l'11 de març de 2014 Aesa situa l'aeròdrom de Vilobí «en el primer nivell dels estàndards internacionals de seguretat». Una qualificació que va arribar després que els tènics d'Aesa verifiquessin «documentalment i in situ el compliment dels requisits tècnics de disseny i d'operació». A la pregunta de «Vilobí, tenim un problema?», CCOO diu sí; Aena, «rotundament no».