Esquerra Republicana de Catalunya i la CUP faran arribar una moció D'Olot en Comú sobre els desplaçaments amb transport públic al Consell Comarcal de la Garrotxa. Es tracta de la demanda d'un estudi de mobilitat entre Olot i els polígons de la comarca que va ser desestimada amb els vots en contra de PDeCAT i PSC i els favorables d'ERC i PSC.

En el darrer ple el portaveu d'OeC, Xavier Garcia, va considerar que el fet de no fumar en determinats establiments ha demostrat que els canvis d'hàbits són possibles.

Sobre aquesta base, Garcia va demanar pels resultats del servei d'autobusos directes entre Olot i els polígons de la comarca activat el 2010. Va ressaltar que cada dia un 40% dels habitants d'Olot es desplacen als polígons dels pobles veïns i que una part dels veïns dels pobles entren a Olot per treballar-hi.

Va reclamar ampliar el Pla de Mobilitat Sostenible, aprovat el 2015, amb un diagnòstic i propostes d'actuació. Garcia va proposar la creació de la figura d'un gestor de mobilitat.

En el debat, Manel Mitjà (ERC), va precisar que només un 5% dels desplaçaments als polígons no es fan amb vehicle privat. Per la seva part, la CUP es va mostrar d'acord amb els arguments del portaveu d'Olot en Comú.

El costum del cotxe privat

El regidor de Mobilitat, Josep Gelis (PDeCAT), va exposar que el costum de fer servir el vehicle privat està molt arrelat a la comarca.

En canvi, va indicar que el transport de treballadors al polígon de Politger a Sant Jaume de Llierca havia tingut 14.000 usuaris en el 2016.

Gelis va indicar que si la moció indicava la responsabilitat del Consell, l'equip de govern hi votaria a favor, però Garcia OeC va dir que ja la presentaria de dret al Consell.