La Generalitat estudia la possibilitat que l'aeroport Girona-Costa Brava faci de quarta pista del Prat, a Barcelona. A finals de juny, l'Ajuntament de Girona va fer públic un estudi en el qual defensava aquesta possibilitat, sempre que es construeixi el baixador del TAV a l'aeroport de Vilobí.

Ahir, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, i els alcaldes del Prat de Llobregat, Castelldefels, Gavà, Sant Boi de Llobregat, Sitges i Viladecans, es van reunir per analitzar el creixement i les perspectives de futur de l'aeroport del Prat, a Barcelona. Un aeròdrom amb capacitat per a 55 milions de passatgers anuals, que l'any passat en va rebre 44 i que podria arribar al seu límit durant la pròxima dècada. El conseller es va comprometre amb els representants del territori a treballar conjuntament en una proposta sobre la configuració i l'operativa de l'aeroport, que «tindrà en compte que els aeroports de Girona i Reus actuïn com a quarta pista del Prat» aprofitant la bona connexió ferroviària.

Sobre la possibilitat que els aeroports de Reus i Girona actuïn com a quarta pista del Prat, Rull va destacar que «el sistema aeroportuari català presenta unes característiques de connectivitat ferroviària i en temps de viatges que permet concebre i gestionar el sistema de manera complementària, aprofitant la infraestructura existent i preservant els aspectes ambiental, de qualitat de l'entorn i socials» que preocupen als municipis i al Govern català.

Proposta consensuada

Tenint en compte les dades de creixement del Prat, que podria tancar el 2017 amb 48 milions de passatgers, el 90% de la seva capacitat, el Govern i els ajuntaments van manifestar la necessitat d'analitzar les opcions possibles i consensuar una proposta sobre com cal gestionar aquest creixement, en el marc del Pla estratègic de l'aviació a Catalunya, horitzó 2030, que està elaborant Territori i de la revisió del pla director d'aquesta infraestructura que ha impulsat Aena. El conseller va dir que no es canviarà l'actual configuració del Prat amb pistes segregades, la millor manera de minimitzar l'impacte acústic que pateixen els ciutadans de l'entorn.