El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, va respondre ahir l'acusació del ministre de Foment, Íñigo de la Serna, que la Generalitat posa pals a les rodes amb el tram que pertoca a l'Estat de la variant d'Olot. De la Serna va dir des del Congrés, responent a una pregunta d'ERC, que tenien un projecte ja fet i que el van haver de tornar a començar per una decisió administrativa de la Generalitat.

Rull qualifica «d'inaudit» que De la Serna els traslladi part de la seva responsabilitat. Contraposa la feina que ha fet l'executiu català d'arribar a acords amb el territori amb la tasca duta a terme fins ara per Foment, que ha estat «incapaç» de pactar amb els consistoris. En matèria d'infraestructures viàries, el conseller també reclama al TSJC que decideixi «ràpid» si atura o no de manera cautelar l'inici d'obres a la C-32. Rull ja avança que la Generalitat no farà cap moviment fins a tenir la resolució, per evitar enfrontar-se a «indemnitzacions» si les màquines entren sobre terreny. Recorda, però, que el perllongament de l'autopista entre Lloret i Blanes (Selva) és una obra «imprescindible» per resoldre els colls d'ampolla, sobretot a l'estiu.

El ministre de Foment acusava la Generalitat «d'invalidar els esforços» que havia fet el Ministeri i d'haver-los obligat a refer el projecte. El conseller interpreta que, amb aquestes declaracions, el Ministeri els vol traslladar a ells responsabilitats que no els pertoquen. Rull considera «inaudit» que De la Serna critiqui la lentitud del Govern quan creu que el problema, precisament, és la «incapacitat» de Foment d'arribar a acords amb el territori.

Per això, el conseller ha volgut contraposar el que ha fet la Generalitat amb allò que els pertoca de la variant d'Olot i les Preses. Rull recorda que s'han reunit amb els tres consistoris -el traçat també afecta la Vall d'en Bas- per aconseguir un consens, una actitud que qualifica «de diligent i responsable». En canvi, considera que Foment «és incapaç d'assolir un acord amb el territori». Per això reclama a De la Serna que se centri en desbloquejar la peça que li pertoca de l'eix Vic-Olot. Fins i tot, Rull s'ofereix perquè sigui la mateixa Generalitat qui ho faci. Per això creu que la realitat dels fets és justament l'oposada a la que va descriure el ministre al Congrés dels Diputats. Per Rull, qui posa entrebancs és l'Estat.