Compartir les fotografies que usuaris, pacients i familiars, i els mateixos professionals, facin de l'hospital d'Olot i de la Garrotxa és la finalitat amb la qual aquest centre s'ha afegit a la xarxa social d'Instagram.

La idea és compartir els moments quotidians. Per exemple, els d'una sanitària que ha penjat com cau l'albada per la porta de l'hospital, quan ella comença a treballar. Entre els taronges i els violats del nou dia, la porta autòmatica se li obre i es troba amb el taulell d'informació, sense cua, amb el cap de l'administrativa que espera darrere el taulell.

La Fundació també demana els moments de gratitud, de somriures, de silencis que valorin el detall humà. Els sentiments afectuosos envers els sanitaris que han fet un servei, i que de vegades s'expliquen amb una nota, també es poden traslladar a una imatge de la xarxa. Demanen que tots aquells que conviuen al centre diàriament i els que s'hi acosten puntualment regalin els moments bons a l'hospital, per tal de compartir-los a la xarxa. Les publicacions no només han de ser fotografies preses a l'hospital, sinó també a les dues àrees bàsiques que depenen de la Fundació Hospital d'Olot: Sant Joan les Fonts i la Vall d'en Bas-Hostoles, amb els seus respectius consultoris.

El circuit per fer arribar les fotografies és senzill, sempre que segueixin la línia del compte. Cal enviar-les per correu electrònic (comunicacio@hospiolot.cat), per WhatsApp (671.512.594) o etiquetar el compte de la FHOCG (@hospiolot) amb el missatge que es vulgui donar i les etiquetes o hashtags (#) corresponents. Es publicaran sempre citant l'autor.

L'ús d'aquesta xarxa social en l'àmbit sanitari i hospitalari és poc freqüent, fins al punt que existeixen dos únics comptes entre els hospitals gironins. Instagram és un canal més de comunicació que posa en marxa la Fundació, després d'haver estrenat el web al febrer i obrir un compte de Twitter al març. L'objectiu és seguir amb aquesta línia d'obertura a la societat garrotxina i anar creant un clima de proximitat d'usuaris, pacients i familiars amb el seu hospital de referència.

La xarxa de la Fundació

Estar a prop dels usuaris és una necessitat expressada per la Fundació Hospital Sant Jaume, perquè -segons afirmen- el seu compromís va més enllà de procurar pel compliment de les urgències i del seguiment de les malalties.

A part de les millores assistencials, la Fundació és part activa en les donacions de sang, en la creació d'habitatges tutelats per a persones d'edat avançada, en la recepció i gestió de donacions d'entitats compromeses amb la lluita contra el càncer com Oncolliga Girona, o el Rotary Club.

Olot és una de les ciutats catalanes amb més donacions de sang i de teixits. La darrera edició de la marató de sang organitzada pel Banc de Sang i Teixits de Girona Joan Profitós es va fer el 6 de maig i va aconseguir un miler de donacions. En l'atenció als donants van participar 150 voluntaris, entre els quals una trentena eren metges, sanitaris i administratius de l'hospital. Durant l'any, el Banc de Sang i de Teixits fa 4 accions de recollida dins de l'hospital. A la darrera, va haver-hi 230 donacions.

Els familiars dels malalt de càncer van centrar els esforços de la Fundació Oncolliga Girona. Per exemple, el 8 de març, l'entitat va donar 8 sofàs llit a l'hospital perquè els familiars poguessin fer acompanyament nocturn als malalts de càncer a la unitat de cures pal·liatives.

Les complicitats de l'hospital també van abastar la campanya de prevenció contra el càncer de còlon. Des de la posada en marxa de la campanya, el centre ha efectuat prop de 500 colonoscòpies, que van diagnosticar 446 càncers.

Tota una activitat plena d'històries i de moments gràfics que, ara, l'hospital vol que siguin compartits a Instagram com un exemple de vida.