L'Associació de Centres Turístics Subaquàtics de la Costa Brava critica que Turisme de Catalunya no col·labori en les accions dinamitzadores del sector. De tota manera, els centres subaqüàtics fan un bon balanç de la temporada, de la qual destaquen la recuperació del públic estatal i esperen augmentar el mercat britànic gràcies als vols directes amb Girona.

L'Associació de Centres Turístics Subaquàtics de la Costa Brava, que reuneix els 35 centres capdavanters d'aquesta activitat al litoral gironí, lamenta que Turisme de Catalunya no hagi volgut participar en cap de les accions del pla de dinamització que organitza l'entitat, ja que consideren que el seu sector «és un gran valor afegit per a les destinacions tradicionals de sol i platja, que permet allargar les temporades i millorar els resultats econòmics també en hostaleria i restauració».

Sense dades concretes

Tanmateix, l'Associació tanca la temporada fent un balanç positiu dels resultats econòmics i del nombre de capbussadors que han visitat els centres, si bé evita donar dades concretes. Es limita a anunciar que «a més de mantenir el nivell de reserves del mercat francès, holandès o alemany, s'ha fet evident una recuperació del mercat nacional». En aquest darrer cas, remarca que l'augment de submarinistes s'ha deixat notar «especialment pel que fa a persones que s'inicien en aquesta activitat».

Així mateix, expliquen els seus representants, les accions que s'han dut a terme durant els darrers 2 anys, conjuntament amb el Patronat de Turisme de la Costa Brava, per donar a conèixer aquesta excepcional destinació de busseig a la Gran Bretanya, es van concretant i s'espera que el 2018, amb l'augment dels vols directes a l'aeroport de Girona, sigui el de la consolidació d'aquesta tendència .

Més de 150 treballadors

L'Associació de Centres Turístics Subaquàtics de la Costa Brava agrupa la millor oferta en activitats subaquàtiques de tot Catalunya. Els 35 centres que en formen part -entre els que es compten els pioners a casa nostra„sumen més de 50 embarcacions, donen feina a més de 150 treballadors i atenen milers de capbussadors cada any.

L'objectiu de l'entitat és reunir la millor oferta de centres d'immersió i treballar conjuntament amb les entitats públiques en donar a conèixer aquesta oferta turística.