Una xarxa europea formada per ministeris, agències i organismes estatals ha distingit el projecte Inventors4Change de la Universitat de Girona com un dels 32 més innovadors sobre Inventors4ChangeUniversitat de Gironaeducació La selecció s'ha realitzat entre més de 80 iniciatives de 27 països.

El grup de recerca UdiGitalEdu, de la UdG, és el responsable del projecte que ha estat reconegut per la Global Education Network Europe (GENE), després que experts internacionals hagin valorat totes les propostes. Els integrants de la GENE -amb seu a Dublín- són responsables del suport, el finançament i la formulació de polítiques en l'educació global.

En consideració d'aquesta xarxa, Inventors4Change aporta innovació a l'educació i contribueix a «obrir els ulls de les persones cap a les realitats del món local i global». La UdG ha informat que, amb aquesta distinció, la GENE vol promoure iniciatives que fomentin el canvi a través de la creativitat, la participació, l'acció directa, les sinergies i la innovació; a més d'inspirar polítiques públiques.

«Inventar» canvis al món

L'objectiu principal d'Inventors4Change és donar eines, tècniques i coneixements als infants, sobretot de contextos desafavorits, perquè puguin «inventar» els canvis que vulguin veure al món. La iniciativa s'articula al voltant d'una xarxa d'escoles que treballen de forma col·laboratitva, utilitzant les noves tecnologies per a l'aprenentatge creatiu. L'activitat dels seus responsables, UdiGital-Edu, se centra a desenvolupar projectes en els àmbits de l'educació i la tecnologia.

Aquest treball ha inspirat el programa europeu Erasmus+ InventEUrs, que coordina la Universitat de GironaLa iniciativa, que ara mateix està en marxa, compta amb cinc socis més de quatre països europeus: la London South Bank University de Londres (Gran Bretanya), la Universita Degli Studi di Perugia i l'Istituto d'Istruzione Superiore «G. Giovagnoli» (Itàlia), el Liceul Technologic Constantin Ianculescu (Romania) i, com a representació gironina, l'Escola Veïnat, de Salt.

El projecte Inventors4Change inclourà un article sobre pràctiques innovadores a la publicació Global Education Innovation Award 2017.