L'Ajuntament d'Olot va rebre 2.865 queixes en el Ajuntament d'OlotPrograma ciutat dels detalls El 86,21% de les queixes van ser tramitades via internet, amb un total de 2.470. La via presencial només va ser usada per 155 persones, un 5,41%, i 240, un 8,37%, van fer servir el telèfon.

La totalitat de les queixes va ser una xifra una mica inferior a la de l'any 2016, quan se'n van rebre 3.089, un 9% més que el 2017. Cal precisar que en el darrer any una única sol·licitud ha servit per demanar diferents reparacions.

L'Ajuntament disposa una plataforma informàtica, en la qual els ciutadans poden exposar les mancances que tenen més properes. És a dir, si hi ha una bombeta que no crema, una paperera trencada o un senyal que no es veu poden comunicar-ho a l'Ajuntament amb un missatge electrònic.

La regidora Montserrat Torras (PDeCAT

Pel que fa a les zones d'on han provingut les demandes, Montserrat Torras ha enumerat 612 peticions del Nucli Antic, 375 de la zona de Sant Miquel-Les Tries i 225 de Sant Roc.

En referència a la tipologia, les demandes principals han estat sobre enllumenat públic (452 sol·licituds el que representa un 15,77% del total, senyalització viària (331 demandes, 11,55% del total), mobiliari públic (316 sol·licituds, 11,02% del total) arranjament de forats localitzats en una vorera o paviment (240 demandes, 8,37%).

El programa «La Ciutat dels Detalls» funciona des del 2011. Des de llavors, l'Ajuntament d'Olot ha rebut 18.430 peticions via Internet. La regidora, Montserrat Torras, ha explicat que les associacions i les comunitats de propietaris cada vegada fan més ús del programa, que no sols serveix per recollir queixes i demandes, sinó que també pot ser usat per plantejar suggeriments referents al manteniment de la ciutat.