El delegat de Red Eléctrica també ha avançat que aquest estiu la companyia començarà a desmantellar les antigues línies que s'han compactat amb la MAT. En total, hi ha quatre traçats que hauran de desaparèixer. Dos d'ells es troben al tram Bescanó-Santa Llogaia i les altres, al Vic-Bescanó.

Segons Lluís Pinós, de REE, a partir del juny ja es començaran a desmantellar els suports de la línia de 110 kV Vic-Sau-Susqueda, que fa 17,5 quilòmetres i suma una trentena de torres. «Ara ja s'estan fent els treballs previs per tirar endavant l'obra», ha concretat el delegat de la companyia a Catalunya. En paral·lel, REE començarà a desmuntar un altre traçat: es tracta del tram de la línia de 220 kV comprès entre les subestacions de Bescanó i La Farga. Té 19 quilòmetres i 52 torres. Les altres dues esteses pendents, però, aniran més tard. La primera és part d'una línia de 132 kV, d'on se n'eliminaran les torres als 19 quilòmetres que hi ha entre la subestació de Sant Julià de Ramis i la de Santa Llogaia. En total, desapareixeran una cinquantena de suports. No s'hi començarà a treballar, però, fins que Endesa no posi en servei la subestació que construeix a l'Alt Empordà (a tocar de l'estació conversora de la MAT). Per últim, la quarta línia que passarà compactada amb la MAT és una estesa de 220 kV entre Vic i Bescanó (que té 38 quilòmetres i 60 torres). «Aquesta no es retirarà fins que la subestació de La Farga entri en servei», concreta Pinós.

El delegat de Red Eléctrica admet que el desmantellament d'aquestes línies arrossega retards. De fet, la primera previsió de la companyia situava l'inici dels treballs al gener del 2016.

Lluís Pinós, però, explica que «una sèrie de condicionants previs» han obligat a anar endarrerint els treballs. A més, també recorda que hi ha línies que no es poden desmuntar fins que les subestacions que les alimenten estiguin enllestides. «Això també ha fet que les obres no es poguessin fer abans», ha dit.

Sense notícies de Riudarenes

La subestació de la Farga és una de les peces que queden per completar el projecte de la MAT a les comarques gironines. L'altra és el ramal de Riudarenes (Selva). Pinós ha recordat que, precisament ara fa un any, la companyia va rebatre l'estudi d'alternatives que li va fer arribar la Generalitat.