L'Agència Catalana del Consum (ACC) ha reduït un 26,2% el nombre de sancions imposades el 2017 a les comarques gironines. Tot i que el nombre d'expedients oberts ha pujat respecte al 2016 (de 44 a 46), els que han acabat amb sanció han estat menys (de 42 a 31). Aquest fet també ha afectat l'import global de les multes, si el 2016 la xifra global va ser de 358.619 euros, el 2017 ha estat de 229.306. El principal motiu de sanció són les clàusules i pràctiques abusives (46,89%) i la negativa o resistència a subministrar dades (32,2%). L'ACC ha presentat aquest dilluns les dades referents a la demarcació. El 2017 s'ha registrat un increment del 3,66% en les consultes fetes, passant de 8.516 a 8.828. Tot i l'auge de les consultes, s'ha produït un descens de les reclamacions d'un 9,29% (s'ha passat de 2.410 el 2016 a 2.186 l'any passat). Telecomunicacions i Internet (27,8%) i el subministrament d'electricitat, aigua i gas (23,7%) lideren el nombre de reclamacions presentades. Tot i això, la directora de l'ACC, Montserrat Ribera, atribueix la davallada global a que les empreses "estan actuant millor" en l'atenció de la gestió del client.