16 de maig de 2018
16.05.2018

Els mercats gironins oferiran música, art, sortejos i visites

Salt, Girona, Olot, Palamós, Palafrugell i Sant Feliu de Guíxols participen en la campanya «Prop del teu cor»

16.05.2018 | 13:20
La presentació de la campanya, ahir, al mercat de Salt.

El mercat de Salt va donar ahir el tret de sortida a la campanya «Els mercats, a prop del teu cor», que tindrà lloc fins al 31 de maig. Fruit d'aquesta iniciativa, que té el suport de la Xarxa de Mercats Sedentaris de Girona i la Diputació, els mercats municipals de Salt, Girona, Olot, Palamós, Palafrugell i Sant Feliu de Guíxols oferiran durant quinze dies als seus visitants art, música, demostracions culinàries, sessions de cuina, sortejos, tapes i visites.

A Salt, per exemple, el mercat ofereix sessions de cuina saludable i sortejos de lots de compra sostenible, mentre que al Lleó de Girona es faran demostracions culinàries amb degustació. Al mercat d'Olot, hi haurà visites, degustació de productes i un taller de cuina saludable amb productes del mercat; el mercat de Palamós acollirà teatre al mercat amb animació pirata i un vermut de tapes al mercat; el mercat de Palafrugell, art, música i gastronomia, i el mercat de Sant Feliu de Guíxols, un taller d'elaboració de productes de mercat utilitzant un robot de cuina. Totes les propostes estan elaborades en el context d'un comerç de proximitat i un estil de vida saludable.

La campanya va néixer a Anglaterra i la coordina la Unió Mundial de Mercats Majoristes (World Union of Wholesale Markets) des de l'any 2014. La Diputació de Girona i els mercats que formen la Xarxa de Mercats Sedentaris de Girona (XMSG) s'incorporen aquest 2018 de la mà de l'Institut de Mercats de Barcelona, Mercabarna i la Diputació de Barcelona.

Es tracta del major esdeveniment de mercats mai vist. L'any 2017 prop de quatre mil mercats de divuit països diferents (Portugal, Brasil, Regne Unit, França, Alemanya, Holanda, Polònia, Itàlia, Irlanda, Bèlgica, Grècia, Dinamarca, Suècia, Hongria, Sèrbia, Hong Kong, Estats Units i Espanya) van participar en la campanya i enguany s'espera superar aquest nombre. La trobada, doncs, acollirà uns quants milions de visitants.

Cada mercat fa una proposta diferent per acostar-se als consumidors i transmetre aquests valors, amb l'objectiu de crear una atmosfera divertida i implicar al màxim els municipis durant aquest període.

 

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit