L'augment de robatoris i l'increment d'aficionats a aquest esport ha fet créixer les assegurancesde bicicletes a les comarques de Girona. Aquesta dinàmica ha provocat que les companyies d'assegurances hagin creat productes específics per als amants del ciclisme, mentre que fa uns anys ni en feien. Des del sector constaten que els ciclistes poden anar creixent molt més, i que en un futur l'assegurança podria arribar a ser obligatòria.

A les carreteres gironines cada cop hi ha més bicicletes i cada cop són més bones. Aquests dos factors són, entre d'altres, els principals motius pels quals han crescut de manera important les assegurances d'aquests vehicles. De fet, des del Col·legi de Mediadors d'Assegurances de Girona (CMAG) expliquen que fa uns anys «era impensable» fer pòlisses per a ciclistes i ara, en canvi, «es fan productes específics». «Darrerament és cert que han crescut les assegurances perquè les companyies han vist que és un nínxol de mercat que cal explotar», constata el president del Col·legi, Jordi Triola.

Les cobertures que ofereixen són semblants a les dels cotxes i el preu és «assequible». En concret, la majoria d'assegurances es mouen entre els 60 i els 120 euros l'any, que varien en funció del valor del vehicle. I és que els robatoris són una de les principals preocupacions dels amants d'aquest esport. «Hem de pensar que hi ha bicicletes que s'enfilen fins als 8.000 o 10.000 euros», assenyala Triola. «Quan et gastes tants diners en un producte, et val la pena estar cobert pel que et pugui passar», comenta el president. Robatoris a banda, les assegurances també preveuen accidents, responsabilitat civil, els danys que pugui patir la bicicleta o l'assistència en viatge. Unes assegurances, doncs, que serien com els «semitot risc» dels cotxes.

Possibilitat de ser obligatòria

El fet que la bicicleta sigui un vehicle cada vegada més quotidià a les carreteres i carrers de les comarques de Girona i de Catalunya en general, fa que des del sector es vegi amb bons ulls la possibilitat d'haver de fer una assegurança obligatòria.

«Possiblement és una cosa que s'haurà de pensar en un futur, perquè comporta una responsabilitat. Qui diu que d'aquí a uns anys no s'obligui a tenir la bicicleta assegurada i identificada», assenyala el president del Col·legi de Mediadors d'Assegurances de Girona (CMAG). En aquest sentit, Triola recorda que els Països Baixos ja tenen una regulació. Així doncs creu que si aquí segueix creixent el nombre de persones que es desplacen d'aquesta manera «també es poadria plantejar». Amb tot, Triola deixa clar que «el temps dirà» si cal, o no, obligar a assegurar la bicicleta.

Una Girona més ciclista

En els últims anys les comarques gironines s'han convertit en una zona molt apreciada pels ciclistes. La proximitat del mar i la muntanya és alguna de les característiques que agrada més als visitants, que provenen de llocs com Canadà, Austràlia, els Estats Units o Anglaterra. A més, a la ciutat també han crescut els bars de ciclistes, els negocis que ofereixen sortides, el lloguer de bicicletes o els allotjaments que tenen el distintiu Bed&Bike. Es calcula que al voltant de 80 ciclistes professionals trien les carreteres de Girona per entrenar, com ja havia fet Lance Armstrong durant quatre anys.

En els últims dies, Girona ha acollit la Sea Otter Europe, una de les fires de ciclisme més grans d'Europa.