Girona acull, des d'avui i fins divendres, el segon Seminari de Pedagogies artístiques per a la transformació social que farà de punt de trobada entre professionals de l'ensenyament, artistes i creadors. El seu objectiu és establir vincles entre els mons educatiu i artístic, per tal d'identificar el potencial transformador dels processos d'aprenentatge transversal basat en les arts i posar en pràctica metodologies d'innovació docent.

El Departament d'Ensenyament de la Generalitat reconeix la formació que s'impartirà al seminari, iniciativa de la Fundació La Ciutat Invisible, en el marc del projecte A Tempo, Arts i Formació que realitza Temporada Alta amb el suport de la Fundació Banc de Sabadell i la col·laboració de Con-Arte Internacional.

La proposta formativa està associada als perfils docents d'Educació visual i plàstica i de Metodologies amb enfocament globalitzat. Segons els seus responsables, això afavoreix que els docents puguin consolidar la seva plaça als centres educatius que requereixen personal amb perfils professionals específics.

La jornada inaugural, programada per avui a dos quarts de 6 de la tarda, a l'Auditori de La Mercè (Girona), compta amb la participació d'especialistes en pedagogies transversals vinculades amb les arts. També es presentaran experiències de treballs explicades des dels punts de vista de l'artista, de l'equip docent i de l'alumnat; en concret, s'han escollit tres casos d'èxit, un dels quals s'ha realitzat a Salt.