El Consell Comarcal del Pla de l´Estany estrena la setmana del 30è aniversari amb la presentació d´una nova marca territorial, creada a partir d´un procés de conceptualització, disseny i implementació iniciat el 2016. Aquest dilluns, l´ens ha destacat que aquesta marca, que es promocionarà a través d'anuncis en mitjans de comunicació, revistes, xarxes socials, pàgines web i fires, vol ser «un dispositiu de gestió a partir del qual engegar un procés de desenvolupament local».

El projecte per crear-la s´ha dividit en dues fases, la primera de les quals es va centrar en el procés de conceptualització i es va encarregar a investigadors del Grup de Recerca TRACTE (Traducció Audiovisual, Comunicació i Territori) de la UVic-UCC, un equip que lidera el professor Jordi de San Eugenio. En aquesta part inicial, els seus promotors van buscar la màxima participació, pel que es van realitzar grups de treball de diversos àmbits, es van fer entrevistes en profunditat a persones representatives de la comarca i es va crear una enquesta ciutadana.

Identitat visual

La segona fase ha consistit en la creació de la identitat visual de la marca, que ha assumit l´empresa Creative Corner Agency de Banyoles. El resultat ha estat un imagotip, en forma de traçada representa les arrels de la terra, els aqüífers subterranis i la forma geomètrica del cor, i l´eslògan «Comarca que batega», que cada població podrà adaptar amb la versió «Municipi que batega». Els seus autors han explicat que «amb una tècnica de superposició de tonalitats i formes geomètriques circulars, es defineix el territori del Pla de l´Estany en perfecta harmonia: l´aigua, la natura i les muntanyes».

El president del Consell del Pla de l´Estany, Jordi Xargay, la consellera comarcal de Promoció econòmica i Turisme, Joana Vilà, el director del grup de recerca TRACTE de la Universitat de Vic, Jordi de San Eugenio, i la directora de l´empresa de disseny Creative Corner Agency, Lorena Rodríguez, van assistir a la presentació.