30 de juliol de 2018
30.07.2018
Diari de Girona

Ramos, de vendre Girona al món a mà dreta de Pere Vila

Ramon Ramos plega de director del Patronat de Turisme Costa Brava Girona i se'n va a treballar amb Pere Vila a la Generalitat

30.07.2018 | 13:17
Ramos, de vendre Girona al món a mà dreta de Pere Vila

Rere les passes de Pere Vila, delegat del Govern a Girona: Ramon Ramos deixa la direcció general del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, depenent de la Diputació, per anar-se'n a treballar a la delegació territorial de la Generalitat. Al setembre es posarà el vestit de cap de gabinet de Vila –el nom oficial del càrrec és responsable de l'oficina del delegat–; hauran passat cinc setmanes de la «decisió més dura» de Ramos, la renúncia a continuar liderant l'equip del Patronat, la seva «segona família». Comenta Ramos en conversa telefònica amb Diari de Girona que després de set anys «intensos, brutals i meravellosos» era «el moment de deixar-ho». Entoma aquest canvi laboral, que l'aproxima altra vegada a la primera línia política, com «un repte». El «nou projecte» li agrada; treballarà de costat amb el màxim representant de la Generalitat a Girona en un moment en què la política catalana manté la tensió permanent i amb les municipals a la vista.

«Veterà» en política

Amb Ramon Ramos, que no amaga la seva condició de «veterà», Vila incorpora experiència a l'equip. Diplomat en assegurances per l'Escola Professional de Barcelona (1978) i assessor immobiliari i financer, Ramos va debutar en política com a regidor d'Esports de l'Ajuntament de Blanes (1987-1991) per CiU; després va treballar uns anys al sector privat, però va tornar a la política municipal per exercir de tinent d'alcalde de Governació (1995-1998), primer, i per rellevar Fèlix Bota a l'alcaldia (1998-2003), després. «[A Blanes] Som la capital de la Selva», declarava en una entrevista publicada el dia que rebia la vara que l'acreditava com a batlle (Diari de Girona, 6/02/1998). Va compaginar l'alcaldia –que perdria en les eleccions municipials del 2003 davant de Josep Marigó (1959-2018)– amb la vicepresidència de la Diputació, aleshores presidida per Carles Pàramo (CiU), excalcalde de Roses. El 2003 va tenir el primer contacte amb el Patronat de Turisme Costa Brava Girona, organisme que tornaria a liderar vuit anys després i fins ahir, en condició de president.

La creu

La gran creu de la carrera política de Ramon Ramos és la vinculació que el Servei de Vigilància Duanera li atribueix a la trama corrupta del cas Manga, que esclatava el febrer de 2014; entre els investigats hi ha empresaris i càrrecs públics, principalment de la comarca de la Selva. Ramos ha defensat «la bona gestió del patronat» i nega haver utilitzat contactes polítics per aconseguir contractes per a cap empresa privada (Diari de Girona, 26/02/2014). El desembre del 2016, ja com a director del patronat, va haver de donar explicacions per una auditoria interna –feta pública per la CUP– que aflorava irreguralitats comeses pel patronat en matèria de contractació, d'aportacions a socis privats de l'ens i d'ocupació de les oficines. Ramos va assegurar aleshores que els «errors» ja havien estat esmenats.

Balanç


En qualsevol cas, el ja ex-director general del Patronat de Turisme –ens que per a aquest 2018 compta amb un pressupost de 7.313.222 euros– marxa «satisfet» per la feina feta i «trist» per deixar enrere un «equipàs». «De tot el que hem aconseguit em quedo amb haver estat capaç de cohesionar l'equip», reitera. I amb «haver retornat el prestigi al patronat», que l'any 2009 va situar-se en el focus de la polèmica per haver promocionat Girona com a destinació turística amb fotos de platges de les Bahames i Austràlia i de muntanyes del Canadà. Que aquell any es commemorés el centenari de la Costa Brava i que el comissari de l'esdeveniment fos un exgerent del patronat, Francesc López, són factors que van alimentar l'escàndol.

«Blogtrips» i xarxes socials

«Quina sort hem tingut de conèixer en primera línia l'era Ramon Ramos del patronat; haurem d'estar agraïts per sempre», comentava, ahir, a les xarxes socials, el vicerector de la Universitat de Girona, José Antonio Donaire, geògrag, turistòleg i investigador. «Ha situat el Patronat Costa Brava Girona en la lliga de les grans DMOs [acrònim anglès d'Organització de Gestió de Destinacions Turístiques]», perquè «ha fet de la innovació, el risc i l'audàcia el mètode de treball». L'«era Ramos» de què parla Donaire s'ha caracteritzat per una aposta decidida per aprofitar el potencial de les xarxes socials com a eina de màrqueting: els primers blogtrips (visites organitzades per a bloguers especialitzats en viatges influents) al territori van arribar sota la direcció de Ramos, que també ha jugat la carta de la gastronomia –amb l'ajuda impagable del Celler de can Roca–; l'esport –Pep Guardiola venia fa poques setmanes la Costa Brava a Manchester–; l'entorn i la cultura. «Un gran líder», afegia Jaume Marín, director de Màrqueting del patronat. Per al diputat provincial de la CUP, Lluc Salellas, el canvi de destí professional de Ramos és «l'enèsim moviment» de «repartiment de cadires» al PDeCAT, informa ACN.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook