El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat, per un import de 4,5 milions d'euros, les obres

Aquesta actuació consisteix en l'eixamplament i millora d'aquesta via en un tram de sis quilòmetres per tal d'afavorir la seguretat i la comoditat en la conducció. Els treballs començaran la tardor vinent i tindran un termini d'execució de 18 mesos.

Les obres que ara s'adjudiquen s'emmarquen en el Pla de Millora de la seguretat de les carreteres del Baix Ter que està desplegant el Departament de Territori i Sostenibilitat.

Abasta el tram de la GI-633 entre la cruïlla amb l'N-II i l'inici de la variant de Sant Jordi Desvalls, en un entorn on la carretera registra un trànsit de 5.200 vehicles diaris de mitjana.

L'obra comportarà l'eixamplament de la calçada fins assolir una amplada de nou metres, amb dos carrils de circulació, un per sentit, de 3,5 metres i dos vorals d'1 metre d'amplada.

Actualment, en alguns trams la carretera té una amplada de 6 metres i no disposa de vorals.

D'altra banda, es preveu la millora del traçat i diverses actuacions de seguretat viària com la millora d'un revolt existent a l'inici de l'actuació; l'augment del gàlib vertical al creuament sota l'autopista AP-7; a l'entrada a Cervià de Ter, costat Medinyà, es construirà una rotond; s'eixamplarà el pont sobre la riera de l'Arner a Cerviài també es millorarà travessera.

També està previst que a la la sortida de Cervià de Ter, en sentit Sant Jordi Desvalls es perllonguin les voreres existents a banda i banda de la carretera fins a la cruïlla de la GI-633 amb el camí de les Escoles; es millorarà la rasant d'un punt entre Cervià de Ter i Sant Jordi Desvalls per afavorir la visibilitat; també es formaran carrils d'acceleració i desacceleració a la intersecció d'accés a Viladasens i finalment, es crearan carrils d'entrada i sortida a la intersecció de Raset (Cervià de Ter). En aquesta zona, s'han previst apartadors per autobusos.