La publicació de l´estadística mensual dels aeroports d´Aena va coincidir, ahir, amb la visita del subdelegat del Govern espanyol a Girona, Albert Bramon, a l´aeroport de Vilobí d´Onyar, que es va reunir amb el director de les instal·lacions -immerses en plena temporada alta-, Lluís Sala. En un comunicat, la Subdelegació va informar que el motiu de la trobada consistia a «conèixer les directrius i l´estratègia bàsica d´aquesta infraestructura essencial per a les comarques gironines» per part de Bramon. Sala va explicar que el futur de l´Aeroport de Girona-Costa Brava passa per esdevenir una instal·lació complementària a la de Barcelona-El Prat -el director és reticent a parlar de «quarta pista», un concepte que al seu criteri no fa justícia al projecte que Aena té per a Girona i que, a parer de Lluís Sala, va més enllà d´això. En la trobada, aquest directiu va expressar el convenciment a Bramon que l´aeròdrom gironí disposa de «tots els elements per consolidar-se com el segon aeroport de Catalunya». En això, l´estadística d´Aena atorga la raó al director: Reus, amb 576.532 passatgers de gener a juliol (gairebé un milió menys), se situa molt per sota de Girona pel que fa a usuaris. Al febrer, el Ministeri de Foment, sota el govern del PP, va anunciar un inversió milionària per impulsar l´aeroport, que encara no s´ha concretat.