Un grup de quatre bloguers internacionals de l'àmbit dels viatges, la cultura i la gastronomia participen en l'EuroCultureTrip, la primera acció promocional conjunta de màrqueting digital entre tres destinacions turístiques: la Costa Brava, l'Emília-Romanya i la ciutat de Graz. L'acció ha estat endegada pel Patronat de Turisme Costa Brava Girona, el Patronat de Turisme de l'Emília-Romanya, a Itàlia, i la ciutat de Graz, a Àustria, i té per objectiu posicionar les tres destinacions pels amants de les experiències culturals i enogastronòmiques a Europa.

Del 9 al 15 de setembre, ha ingut lloc una primera fase del blogtrip, viatge de descoberta i d'experiències per a prescriptors digitals, dirigit a un grup d'influenciadors, que s'ha dut a terme a la regió italiana de l'Emília-Romanya i a la Costa Brava; i, posteriorment, la segona fase del viatge es durà a terme a Graz, del 7 al 10 d'octubre.

A la demarcació de Girona, del 12 de setembre fins avui mateix, els participants han fet una visita als jardins de Santa Clotilde, amb tast de daiquiri de Lloret de Mar; visites als pobles medievals de Monells, Madremanya i Pals; visita guiada al castell Gala Dalí de Púbol; tast de vins de Mas Oller; taller de ceràmica al Terracotta Museu de la Bisbal d'Empordà; taller de cuina amb el col·lectiu La Cuina a Sils; passejada pel camí de ronda entre Calella de Palafrugell i Llafranc; dinar degustació al restaurant Casamar de Llafranc; visita a la Fortalesa de Sant Julià de Ramis; taller de música a l'Escola EUMES de Salt i participació a l'assaig dels Marrecs.