Un simple clic a l'ordinador o al telèfon intel·ligent, a través d'una nova solució tecnològica anomenada B-Resol, pot alertar mestres i professors de situacions d'assetjament escolar, de trastorns alimentaris o d'abusos entre el seu alumnat, així com evitar que altres conflictes lleus s'acabin convertint en problemes greus.

La millora de la convivència és el propòsit d'aquesta eina estrenada l'any passat i que ara utilitzen 33 centres educatius catalans, entre els quals hi ha l'escola Vedruna de Girona. Tot i que l'empresa responsable de l'aplicació manté converses amb altres escoles i instituts, de moment, aquest és l'únic col·legi gironí que ja ha introduït el sistema.

El primer curs de rodatge de B-Resol va registrar 2.000 alertes de situacions conflictives entre estudiants, el 15% de les quals es corresponien a incidents greus relacionats amb l'assetjament físic i virtual ( cyberbullying) entre joves o a conductes alimentàries perilloses. De fet, l'arrencada del projecte va permetre comprovar que, a més d'ajudar a combatre el bullying, el sistema també podia ser útil per detectar problemes d'anorèxia i bulímia, ja que aquesta era la causa de bona part de les alertes rebudes pel professorat.

Els responsables del projecte destaquen que rere cada clic «hi ha alguna cosa que preocupa els nois i les noies del centre», uns fets que, d'acord amb l'experiència del curs passat, tenen a veure sobretot amb conflictes considerats lleus. Més del 80% de les alertes gestionades a través de B-Resol -apunten- eren d'aquest tipus, «incidents que, detectats a temps i amb una gestió relativament senzilla, no deriven en problemàtiques majors».

En el cas de les situacions més preocupants, el mètode facilita la intervenció de professionals en la mediació de conflictes i la connexió amb entitats com l'Associació contra l'anorèxia i la bulímia, que estan a disposició dels centres educatius.