Els 1.140 alumnes catalans amb ceguesa o discapacitat visual que ja són a les aules aquest curs compten amb el primer Editor Matemàtic Accessible (EDIC), desenvolupat per l'ONCE en col·laboració amb la Universitat Complutense de Madrid (UCM). Aquesta és la principal novetat en accessibilitat als suports educatius per al recent començat curs 2018-2019, segons va destacar l'ONCE.

EDIC permet convertir, en temps real, la signografia matemàtica estàndard en braille, de tal manera que qualsevol professor pot ensenyar la matèria a un alumne amb ceguesa sense necessitat de conèixer aquest sistema de lectoescriptura.

A més, aquesta és una eina bidireccional, ja que si l'estudiant escriu qualsevol fórmula matemàtica en braille al seu ordinador, el professor la pot visualitzar a la pantalla de forma estàndard i permet la comunicació amb la resta de companys gràcies a la combinació de braille, veu i tinta, convertint l'Editor Matemàtic Accessible en una eina inclusiva a l'aula.

Distribució territorial i per nivell

Dels 1.140 alumnes que la setmana passada es van incorporar a les aules arreu de Catalunya, 877 ho han fet a la demarcació de Barcelona; 112 a les comarques de Girona; 49 a Lleida; i 102 a Tarragona. El 99 per cent d'aquestes noies i nois, segons va informar l'ONCE, estan escolaritzats en centres educatius ordinaris.

A Catalunya, la distribució d'aquest alumnat per nivells educatius és de 239 escolars a educació Infantil, 175 a Primària, 154 a l'Educació Secundària Obligatòria (ESO), 25 a Batxillerat i 71 a Cicles Formatius; mentre que 111 són estudiants universitaris i 365 estan inscrits en un altre tipus d'ensenyaments.