18 de setembre de 2018
18.09.2018
Diari de Girona

Lloret comptarà amb un fòrum centrat en el canvi de model turístic

El denominat Business Tourism Market se centrarà en la necessitat que el sector s'adapti a la tecnologia que ha sacsejat les línies habituals de negoci

18.09.2018 | 12:30
Lloret comptarà amb un fòrum centrat en el canvi de model turístic

Grona i la Costa Brava comptaran pròximament amb un fòrum sobre turisme, denominat Business Tourism Market (BTM), que estarà centrat en el canvi de model i en la necessitat que el sector s'adapti a la tecnologia que ha sacsejat les línies habituals de negoci.

La primera edició d'aquesta cita, que comptarà amb experts en les demandes del negoci turístic actual, tindrà lloc el pròxim 18 d'octubre en el Guitart Central Park Aqua Resort de Lloret de Mar (Selva).

La Fundació Climent Guitart impulsa aquest fòrum, que organitzen l'Agència Efe i Grup Guitart Hotels amb el suport de la Fundació Bancària 'la Caixa', la Diputació de Girona i el Patronat de Turisme Costa Brava.

La presidenta d'aquesta fundació, Cristina Cabañas, ha explicat durant la presentació de l'esdeveniment en el Caixafòrum de la capital gironina que aquest forma part de les diferents accions que preveu l'entitat per recordar la figura del desaparegut hostaler Climent Guitart en els àmbits de la formació, l'esperit emprenedor, la música i la solidaritat.

El delegat de l'Agència Efe a Girona, David Álvarez, ha donat detalls del programa, que concentrarà en un sol dia diferents ponències, debats i xerrades i que presta especial atenció al contacte que s'establirà entre els professionals que assistiran al BTM.

Entre els noms que s'han anunciat figuren el de la directora general de Futurebrand Madrid, Cristina Vicedo; i el del professor d'IESE Business School i exconseller delegat de l'agència Tiempo BBDO, Xavier Oliver.

Tots dos conversaran sobre la dificultat de crear una marca i la facilitat amb la qual es pot perdre per fixar un dels primers assumptes als quals s'enfronta el sector.

La tecnologia en la seva vessant més pràctica en l'àmbit sobre el qual gira el BTM serà exposada per la directora de mercadotècnia digital del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Gemma Suñer, que coneix àmpliament com els clients han apostat clarament des de fa anys per internet com a eina de recerca.

Els límits que s'imposa el negoci turístic seran eix també d'una altra de les cites marcades a l'agenda del fòrum, que comptarà a més amb una taula rodona per conèixer cap a on va el turisme de sol i platja en la qual prendrà part l'alcalde de Lloret de Mar, Jaume Dulsat.

Dulsat, que conversarà entre d'altres amb el director del Departament de Turisme de CaixaBank, David Rico, ha assistit a la presentació d'avui en el Caixafòrum i ha explicat que l'arribada de les tecnologies de la informació i la comunicació han portat a una "segona revolució" del sector després del que van protagonitzar els operadors.

El Mag More, conegut pel seu assessorament a empresaris i els seus tallers de creativitat i innovació, aportarà també la seva visió a un BTM que conclourà amb un dinar per establir contactes i sinergia entre els participants.

El fòrum manté oberta les inscripcions a través de la seva pàgina web, on s'informa del programa i de les novetats d'una cita que aspira a convertir-se en referent del nou turisme del segle XXI.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook