Compartir idees que valen la pena. Aquest és l’esperit dels esdeveniments TED que impregnarà la tercera edició del TEDxUdG. El 5 d’octubre, la Universitat de Girona (UdG) proposa una nova cita oberta a tota la ciutadania per promoure un debat profund i fomentar les connexions entre tots els assistents a partir d’idees innovadores. L'Auditori-Palau de Congressos de Girona serà l’escenari per aquest esdeveniment local organitzat de manera independent, sota la llicència de TED. La jornada és gratuïta però cal confirmar l'assistència.

La Universitat de Girona recupera aquest esdeveniment cinc anys després de la seva darrera edició. L’acte el presentarà la periodista gironina Núria Riquelme i compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de Girona, del Campus Aigua de la Universitat de Girona i del Campus Euromediterrani del Turisme i l’Aigua (e-MTA).

El lema d’aquesta edició és Flowing upstream perquè per transformar el planeta cal anar a contracorrent. Els ‘speakers’ del TEDxUdG demostraran, amb les seves idees, com s’han qüestionat el nostre món i com contribueixen a repensar-lo. Durant les cinc hores que durarà l’esdeveniment, des de les 4 de la tarda fins les 9 de la nit, es proposaran temàtiques diverses: innovació educativa i sostenibilitat, accés als recursos hídrics i gènere, divulgació científica i pseudociències o la comunicació i el turisme, entre altres.

Aquestes idees es compartiran a través de ponències, diàlegs i vídeos. Públic i ponents també podran intercanviar les seves opinions en un ‘networking’. I, també, tindran lloc dues ‘performances’: un show sobre la màgia de l’aigua a càrrec del professor de la Universidad de Matemática Aplicada a la Universidad Politécnica de Madrid Fernando Blasco, i una actuació de la cantant nord-americana Caroline Cotter, que es troba de gira per Europa.

Ponents i idees

Marina Arnaldos, presidenta de Young Water Professionals Spain

Challenge accepted: how will the young water professionals change the water sector in the near future

Manuela Battaglini, advocada i consultora en màrqueting

How is tech giants, data ethics and your freedom connected?

Alfredo Corell, doctor en biologia per la Universidad Complutense de Madrid

Divulgar: la vacuna perfecta contra la mentira

Maurizio de Stefano, director d’Energía&Utility i responsable global del mercat d’aigua a INDRA

El agua: El mayor reto de la humanidad

Reinhard Hübner, mànager d’inversions a SKion GmbH

Cutting edge but market failure?

Laura Kowalski, científica

Water scarcity is sexist

Jaume Marin, director de màrqueting del Patronat de Turisme Costa Brava Girona

Apunta al núvol

Gemma Ubasart, professora de l’Àrea de Ciència Política de la Facultat de Dret a la UdG

Moviments socials, transformacions i reptes en el món global

Eduard Vallory, president del Centre UNESCO de Catalunya i director de la iniciativa Escola Nova 21

L’educació de qualitat és la que empodera una ciutadania activa global

Ignasi Rodríguez-Roda, catedràtic d'Enginyeria Química i investigador del grup LEQUIA (UdG)

Samuel Reyes, especialista en sistemes d’informació geogràfica i anàlisis territorial

Diàleg sorprenent a l’entorn de l’aigua. Ens sobra aigua o ens en sobra? Com seran els lavabos del futur? És just el preu de l’aigua? Realment, no és de cap color?

Marca internacional

La UdG va ser la primera universitat pública de les presencials de l’Estat espanyol a obtenir una llicència per un esdeveniment TEDx, l'any 2012. Aquest acte és molt rellevant per a la institució, atès que la marca TEDx és coneguda arreu del món i proporciona a la institució que l'organitza una gran projecció internacional.