Òptics optometristes, mestres, psicòlegs, logopedes i pedagogs es van trobar la setmana passada a les I Jornades Professionals en Visió i Educació, organitzades pel Col·legi Oficial d'Òptics Optometristes de Catalunya (COOOC). En total, uns 200 professionals van reunir-se en unes jornades multidisciplinàries per compartir coneixements i experiències sobre el procés d'aprenentatge dels infants.

Una de les qüestions plantejades pel Col·legi és que els òptics optometristes passin a formar part dels equips d'assessorament i orientació psicopedagògica que donen suport als professors i als alumnes amb necessitats educatives especials juntament amb psicòlegs, pedagogs, treballadors socials i fisioterapeutes.

Tenint en compte que el 80% de la informació arriba a través dels ulls, «és imprescindible oferir al conjunt del personal docent eines i pautes que permetin alertar de problemes visuals a les aules», va afirmar el president del COOOC, Alfons Bielsa, en la presentació de les jornades.

«El 2015 amb la campanya Visió i Aprenentatge vam detectar que la meitat dels alumnes catalans de 6è de primària podria tenir un problema visual que dificulta el seu aprenentatge. Ara toca fer un pas endavant i unir forces per disminuir els casos de fracàs escolar», va remarcar Bielsa.

Segons els experts, un de cada tres casos de fracàs escolar és causat per un problema de visió i un estudi recent afirma que un 30% dels infants manifesten determinats símptomes, com manca de concentració, que mai s'arriben a relacionar amb la visió.