04 de octubre de 2018
04.10.2018
Diari de Girona

Demanen que els centres educatius tinguin en compte els problemes visuals dels infants

Els òptics optometristes plantegen que haurien de formar part dels serveis d'orientació psicopedagògica

04.10.2018 | 00:23
Demanen que els centres educatius tinguin en compte els problemes visuals dels infants

Òptics optometristes, mestres, psicòlegs, logopedes i pedagogs es van trobar la setmana passada a les I Jornades Professionals en Visió i Educació, organitzades pel Col·legi Oficial d'Òptics Optometristes de Catalunya (COOOC). En total, uns 200 professionals van reunir-se en unes jornades multidisciplinàries per compartir coneixements i experiències sobre el procés d'aprenentatge dels infants.

Una de les qüestions plantejades pel Col·legi és que els òptics optometristes passin a formar part dels equips d'assessorament i orientació psicopedagògica que donen suport als professors i als alumnes amb necessitats educatives especials juntament amb psicòlegs, pedagogs, treballadors socials i fisioterapeutes.

Tenint en compte que el 80% de la informació arriba a través dels ulls, «és imprescindible oferir al conjunt del personal docent eines i pautes que permetin alertar de problemes visuals a les aules», va afirmar el president del COOOC, Alfons Bielsa, en la presentació de les jornades.

«El 2015 amb la campanya Visió i Aprenentatge vam detectar que la meitat dels alumnes catalans de 6è de primària podria tenir un problema visual que dificulta el seu aprenentatge. Ara toca fer un pas endavant i unir forces per disminuir els casos de fracàs escolar», va remarcar Bielsa.

Segons els experts, un de cada tres casos de fracàs escolar és causat per un problema de visió i un estudi recent afirma que un 30% dels infants manifesten determinats símptomes, com manca de concentració, que mai s'arriben a relacionar amb la visió.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook