Fins a l'agost, la companyia aèria britànica Jet2.com, especialitzada a dur turistes del Regne Unit a la Costa Brava -i a altres destinacions espa­nyoles de sol i platja-, havia transportat 112.784 passatgers des de l'aeroport de Gironasegons dades de l'operador Aena. La dada és millor que l'assolida per l'empresa l'agost del 2017: aleshores havia transportat 107.281 viatgers, un 5,12% menys (5.503 clients en números absoluts).

Pendents que Aena la companyia que dirigeix Steve Heapy millora resultats i s'afiança com la segona en nombre de passatgers a Vilobí d'Onyar, a molta distància de Ryanair, que fins a l'agost havia transportat 1.043.172 viatgers, i per sobre de companyies com l'holandesa Transavia (95.219 passatgers fins a l'agost) i la russa Pobeda Airlines (62.208).

Ahir, a Lloret de Mar, davant de 130 empresaris turístics, els responsables de Jet 2 Holidays, matriu de Jet2.com, van avançar que el 2019 preveuen dur a allotjaments de la Costa Brava fins a 45.000 turistes britànics, un 12,5% més que aquest any (40.000). Es tracta, en aquest cas, de persones que contracten vol i paquet turístic de forma conjunta.

Això l'any que ve, perquè, segons va dir la directora regional de Jet2Holidays a Espanya, Andrea MacConnell, l'objectiu «a llarg termini» passar per «doblar aquesta xifra», és a dir, aproximar-se als 80.000 turistes anuals en col·laboració amb amb World 2 Meet (W2M), proveïdor global de serveis del grup Iberostar.

Oferta global

A banda de vols, Jet2.com, filial de Jet2Holidays, corporació que pertany al Dart Group PLC, una societat d'inversions establerta a Leeds, a Anglaterra, ven paquets turístics. A Lloret de Mar, per exemple, treballa amb 29 allotjaments -hotels i aparthotels- de diverses categories (de quatre a dues estrelles). A Platja d'Aro, ho fa amb set establiments, els mateixos que a Girona; a Tossa de Mar, amb nou; a l'Estartit, amb tres; a Roses, amb sis i a Peralada (Hotel Peralada Wine Spa & Golf) i a Caldes de Malavella (Hotel Camiral), amb un en cada municipi. Tots els paquets es poden contractar a través del web corporatiu de la companyia, en aquest cas jet2holidays.com.

Diverses línies de negoci

Jet2CityBreaks -portal de venda d'estades més curtes en diverses ciutats europees- ; Jet2Villas -que ofereix la possibilitat de llogar estades en cases de luxe- i Jet2TravelInsurance -que ven assegurances de viatge a partir d'1.40 lliures esterlines, 1,6 euros- són les altres divisions de negoci, a banda de Jet2Holidays, del grup.

En ràpida progressió

La progressió de Jet2.com a l'aeroport gironí ha estat notable des que hi va aterrar el maig del 2016. La línia aèria britànica va tancar aquell exercici amb 36.120 passatgers transportats en cinc mesos (del maig al setembre); el 2017, i amb set mesos d'activitat a l'aeròdrom de Vilobí (d'abril a octubre), Jet2.com va disparar el seu creixement, amb un balanç de 157.697 passatgers, un 336,6% més respecte el 2016. La xifra quedarà sobrepassada aquest any i amb tota seguretat es complirà la previsió de la direcció de Jet2.com, que compta tancar el 2018 amb uns 173.000 clients a l'Aeroport de Girona, cosa que voldrà dir que els avions han volat al 97,7% d'ocupació (al gener, Heapy anunciava que la companyia posaria a la venda 177.000 seients).

Aquest any la línia aèria britànica mantindrà les operacions fins al novembre, amb una freqüència de 22 operacions setmanals de mitjana que connecten amb Belfast, Birmingham, East Midlands, Edinmburg, Glasgow, Leeds, Bradford, Londres, Manchester i Newcastle. L'any que ve les rutes guanyaran capacitat.