Mifas ha detectat un intent d'estafa, a través de la seva pàgina de Facebook. L'alerta la va donar un missatge de l'entitat bancària amb què opera l'associació, que la va informar d'un càrrec de 500 euros corresponents a publicitat. A partir d'aquí, Mifas va descobrir que algú havia usurpat la seva identitat a la xarxa social i havia programat un anunci que els costava 750 euros diaris.

Seguint les directrius dels Mossos d'Esquadra, l'entitat ha informat al Centre de Seguretat de la Informació de Catalunya (CESICAT), l'òrgan de la Generalitat encarregat de garantir la protecció i la prevenció en ciberseguretat. El següent pas consistirà, la setmana vinent, en presentar una denúncia a la policia per usurpació de la identitat i per robatori si s'acaba fent efectiu algun cobrament, cosa que fins ahir no havia passat.

Anunci eliminat

Dimarts, poc després de dos quarts de 2 del migdia, el president de Mifas, Albert Carbonell, va rebre un missatge al seu telèfon mòbil informant-lo d'un càrrec bancari de 500 euros en concepte d'un anunci a la seva pàgina corporativa de Facebook. Com que no havien ordenat cap promoció, l'associació va entrar al compte d'administrador d'anuncis i va comprovar el frau, que utilitza el nom d'una marca de sabates australiana i una botiga en línia britànica. Per prevenció, Mifas va eliminar l'anunci, va canviar la contrasenya del seu compte a la xarxa social i va donar de baixa la targeta de crèdit que hi estava associada.

A més d'avisar els seus associats mitjançant correus, Mifas també va utilitzar les xarxes socials per advertir de l'estafa. Així, ahir al matí va publicar aquest missatge informatiu als seus comptes de Twitter i de Facebook: «No piquis, és una estafa. Ens han robat la identitat de Mifas a Facebook per publicar anuncis de sabates. Si el veus no compris!». L'advertència també es va traduir a l'anglès, l'idioma de l'anunci, a la plataforma on es va detectar la publicitat fraudulenta.

L’empresa britànica usada per l’anunci alerta del frau

Per la seva banda, l’empresa que apareix a l’anunci publicat al Facebook de Mifas, Russell & Bromley, informa a través del seu web que s’han detectat molts altres casos de publicacions enganyoses, tant en aquesta xarxa social com a Instagram, a més d’altres llocs web falsos. La companyia adverteix que es tracta d’espais «operats per delinqüents i que les persones que hi comprin rebran béns falsificats, si és que reben res».