? La Comissió d'Investigació d'Accidents i Incidents d'Aviació Civil (Ciaiac) comptabilitza quatre incidents a l'aeroport de Girona-Costa Brava protagonitzats per avions de la companyia aèria de baix cost irlandesa Ryanair. Quatre incidències que afloren un balanç de 23 ferits lleus i dos de greus. La primera data del 8 de juliol del 2004: un Boeing B-737-800 que s'enlairava de Vilobí d'Onyar en direcció a París-Beauvois amb sis tripulants i 158 passatgers a bord va travessar una turbulència; la tripulació de cabina havia estat autoritzada a aixecar-se dels seients. A causa dels vaivens bruscos de l'aeronau, dues hostesses van resultar ferides (una de gravetat). L'avió va haver de fer un aterratge d'emergència a Girona. El 14 de gener del 2010, dos avions estacionats a Vilobí van xocar mentre feien les maniobres d'aproximació a la pista. Hi va haver sis ferits lleus. I el 7 de juny d'aquell mateix any, una nena petita «que anava als braços del seu pare va caure des de la part superior de l'escala [d'accés a l'avió] al terra, per un forat entre el passamà i la plataforma». La petita va patir ferides de gravetat. L'accident va ser molt similar a un que havia ocorregut a Londres el 17 de juliol de 2009, recorda Ciaiac. L'autoritat competent britànica va recomanar aleshores a Ryanair la revisió dels procediments d'embarcament per tal de facilitar «assistència als passatgers acompanyats per nens o que tinguin necessitats d'atenció especial». Finalment, el 6 de juliol de 2011, un altre Boeing 737 procedent que cobria la ruta Pisa-Las Palmas de Gran Canaria va haver d'efectuar un aterratge d'emergència a l'aeroport de Girona perquè el copilot «es trobava malament i tenia mal de cap». «Era un dia calorós amb una temperatura pròxima als 29 graus», assenyala l'informe dels investigadors; el dia anterior, el copilot havia volat dotze hores seguides. «Síncope i col·lapse. Lipotímia i desmai», concloïa l'informe mèdic.