El Departament d'Ensenyament ha anunciat la posada en marxa de la renovació dels membres dels consells escolars dels centres públics i centres privats sostinguts amb fons públics a tot Catalunya. A través d'aquestes eleccions, que se celebren cada dos anys, els consells escolars renovaran la meitat dels seus membres: representants del professorat, que inclou la direcció dels centres, dels pares i mares o tutors de l'alumnat, de l'alumnat, del personal d'administració i del personal d'atenció educativa.

Ensenyament va concretar divendres passat que les eleccions es duran a terme entre el dijous i el divendres de l'última setmana de novembre, per la qual cosa un total de 3.855 centres públics i 703 de concertats escolliran els nous membres, que prendran possessió abans del 21 de desembre.

Campanya informativa

Amb la finalitat de fomentar la participació, Ensenyament repartirà prop de 8.400 cartells informatius als centres, AMPAs i altres membres de la comunitat educativa. A més, també durà a terme la campanya a través de les xarxes socials i dels webs del departament.

Segons explica Ensenyament en una nota de premsa, la campanya engegada té l'objectiu d'enfortir els projectes educatius i de rebot ajudar que la comunitat educativa, al mateix temps, senti com a propi el projecte i el centre. D'altra banda, assegura que els consells, com a òrgans de participació i de debat dels centres, són «institucions que fomenten la cohesió social i la millora de l'èxit educatiu de tots els alumnes».