L'Ajuntament de Vilablareix va presentar fa deu mesos el Pla de Mobilitat "Ens movem per tu" amb la voluntat d'acabar amb els problemes de mobilitat del poble, com són l'augment de la densitat de trànsit, els carrers i voreres estretes, la dificultat de mobilitat tant pels vehicles com pels vianants i el desordre en els aparcaments. Paral·lelament, l'objectiu principal d’aquest canvi és fer que moure's a peu o en bicicleta sigui la via més habitual de desplaçar-se dins el municipi, una opció saludable, sostenible i respectuosa.

Per aquest motiu, el consistori també ha implementat una xarxa de carrils bici en quatre carrers, que complementen els que ja existien. S’han construït un total d'1,7 quilòmetres de carril bici al carrer Molí de Salt, carrer del Perelló, carrer Camós i carrer Marroc. Es preveu que el carril bici connecti amb Girona, projecte que en aquests moments l'Ajuntament de Girona ja està treballant.

Els carrers principals amb major intensitat d'ús dels veïns i veïnes de Vilablareix, que són el carrer Camós, la Carretera de Santa Coloma, el carrer Marroc i l’Avinguda Lluís Companys, segueixen essent vies de doble sentit de circulació pels vehicles. El nou carril bici que s'han implementat al carrer Marroc està al mateix nivell que la vorera i el del carrer Camós està al nivell de la calçada.

Per altra banda, les vies amb més concurrència que uneixen les principals amb les residencials, que són el carrer Molí de Salt i el carrer Perelló, s'han convertit en vies de sentit únic. En aquestes vies, comparteixen calçada els vehicles i les bicicletes, quedant els vianants protegits a la vorera. També s'ha creat una el·lipse a la cruïlla entre el carrer Perelló i el carrer Camós.

La intenció de tots aquests canvis és fer dels carrers residencials de Vilablareix un espai per a la gent, un lloc d'activitat i de vida de poble. D'aquesta manera, l'Ajuntament vol aconseguir per a la seva població més tranquil·litat, ordre i fluïdesa, menys soroll, perill, contaminació i estrès en els desplaçaments. En cap cas es vol marginar el cotxe, sinó aconseguir que els trajectes d'entrada i sortida al municipi siguin els més ràpids i curts possibles.