Les al·legacions a l'esborrany del futur decret de menjadorspresentades per la Coordinadora d'associacions de mares i pares d'alumnes (AMPAs) i de famílies (AFAs) del Gironès no han rebut la resposta esperada per l'entitat, que no hi veu garanties per «incidir suficientment en la gestió del servei de migdia en benefici dels objectius de qualitat» que consideren «imprescindibles».

La coordinadora d'AMPAs i AFAs del Gironès, que acusa Ensenyament de plantejar una negociació superficial, atribueix la «manca de garanties» a què el decret «es regeix segons una llei de contractació pública que obre la porta a la mercantilització del servei». El col·lectiu demana al Departament que obri un període de negociació de quatre anys per poder establir un nou marc legal i una moratòria per a les AMPA que participin, directa o indirectament, en la gestió dels menjadors escolars.

Decepció de la Fapac

Per la seva banda, la Federació d'Alumnes de Mares i Pares de Catalunya (Fapac) ha tornat a reclamar a Ensenyament que gestioni els menjadors escolars amb personal propi. En un comunicat, la Fapac ha reiterat les seves crítiques al nou decret i, entre altres qüestions, defensa que totes les escoles públiques tinguin la seva pròpia cuina i que la regulació garanteixi un servei universal, gratuït, inclusiu i de proximitat.

La Fapac veu «falta de professionalitat» en l'esborrany del Departament perquè «fragmenta el territori per intentar dividir a la comunitat educativa», per «lliurar el temps de migdia a grans empreses que tenen com a únic objectiu fer negoci amb l'educació i el menjar dels nostres fills i filles».

Sobre la reunió mantinguda el 7 de novembre amb el conseller d'Ensenyament, per tal de debatre el decret, la Fapac reconeix que hi van assistir «amb l'esperança d'aconseguir el compromís d'un debat obert i sincer amb la comunitat educativa», però que en van sortir «amb la sensació que l'objectiu de la trobada era silenciar la Fapac i que no seguís denunciant la gestió que la Conselleria està fent dels menjadors escolars».

La federació critica que el procés participatiu que proposa la Conselleria d'Ensenyament sigui per Internet i recorda que «fa més d'un any hi va haver un procés participatiu en línia, en el qual tothom podia fer les seves al·legacions i que, avui, la proposta de decret que hi ha sobre la taula no recull ni una de les propostes que va realitzar la Fapac en aquell moment».