La temporada d'esquí de les estacions gestionades per Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) donarà el tret de sortida amb l'obertura de pistes a La Molina (Cerdanya) dissabte que ve, 24 de novembre. Per la seva banda, les estacions del Pallars Sobirà (Espot i Port Ainé) estrenaran la temporada d'hivern la setmana següent, el dia 30 de novembre.

Pel que fa a Vallter 2000 i Vall de Núria ho faran dissabte 1 de desembre. El president d'FGC, Ricard Font, ha constatat que enguany la temporada "està començant molt aviat" per l'important gruix de neu que s'espera aquest novembre "que permetrà garantir que la temporada sigui llarga". La previsió és que s'allargui fins al 22 d'abril de l'any que ve. Font ha destacat durant la presentació de la temporada 2018-2019 aquest dijous l'aposta de les estacions per la digitalització i per experiències amb més impacte al territori.

El president d'FGC ha avançat que de cara a la temporada vinent volen tenir les estacions d'esquí i de muntanya gestionades per la Generalitat "100% digitalitzades". Enguany es donarà "un primer pas cap a la digitalització", segons ha explicat Font. A tall d'exemple, el director de La Molina, Xavier Perpinyà, ha explicat que aquesta temporada estrenaran un nou sistema de venda amb màquines automàtiques per a la recollida de forfets que s'hagin comprat a través de la botiga en línia. Perpinyà ha destacat que permetrà "evitar les cues".

La Molina també aposta pels forfets recarregables. Un dels passos de la digitalització serà la instal·lació a totes les estacions del sistema d'accés i venda automàtic amb el forfet amb xip, avanç que permetrà evitar cues, dimensionar els serveis i adaptar l'oferta en funció de l'ús i treballar conceptes tarifaris dinàmics que fomentin la demanda. Segons Font, l'objectiu és que es deixin de "comprar forfets per començar a comprar esport, o natura".

El president d'FGC també ha destacat el compromís perquè l'activitat d'esquí i de muntanya de les estacions tingui "efecte en el territori" amb una oferta que vagi més enllà de les activitats que es poden dur a terme a les seves instal·lacions posant el focus en la natura, l'esport, el paisatge, l'oci i la gastronomia de les zones d'influència al voltant de les cinc estacions d'esquí i de muntanya. "Avancem cap a un model d'estacions 365 dies de l'any amb experiències que siguin 360 graus", ha resumit Font.