Joan Enric Muñoz va iniciar-se en el sector immobiliari amb 18 anys, i acumula una trajectòria de més de 40 anys que li ha permès fer un canvi de rumb cap a les proptech. A resultes d'un procés de reciclatge conduït per l'empenta d'internet va néixer Frijom, una nova manera de percebre la compra-venda d'habitatges.

Frijom és una immobiliària en línia?

No, som una empresa de serveis immobiliaris, acompanyem i assessorem la gent a vendre casa seva.

Com sorgeix la idea de crear una proptech?

El mercat ha evolucionat de tal manera que ja no és necessari anar a les oficines, sinó que pots buscar habitatge des de casa seva.

D'altra banda, el propietari d'un habitatge ha vist que no és necessari pagar els percentatges de comissió de les agències quan els dones l'opció d'ensenyar casa seva personalment.

Com s'aconsegueix la confiança del client des de darrere d'una pantalla?

Els que accedeixen ara als productes del mercat són gent més aviat jove més acostumada a internet. El comprador vol que aquell habitatge li agradi, i el venedor vol que casa seva sigui tractada amb cura. En el 95% dels casos, quan els nostres clients van per visitar la casa, el propietari és a dins. Ells s'encarreguen d'ensenyar casa seva, i ho fan com si es tractés d' una peça única perquè un habitatge és segurament el patrimoni més important que tindrà una família al llarg de la seva vida.

Quin és el vostre principal atractiu?

El servei i el preu. No cobrem comissió i això per al client implica un estalvi molt considerable. De moment, les immobiliàries no ens fna massa cas. De mica en mica, però, anirem fent camí. Les comissions que s'estan pagant estan desfasades si es pot fer el mateix servei per un preu més reduït.

Oferiu plans de sis mesos de durada, el termini per vendre un habitatge. Què és el que fa que poseu aquest poc temps de marge?

Les estadístiques diuen que a Espanya un habitatge es ven en 9 mesos. Nosaltres al contracte posem els sis mesos, però si arribat aquest temps no es ven, nosaltres ho renovem per sis mesos més a meitat de preu. Estem tan convençuts que el servei serà òptim que estem disposats a jugar aquest joc.

Com és que teniu aquesta seguretat?

Perquè si l'habitatge es publicita bé, ja està tot dit. Dins de tot això hi ha un missatge que s'amaga i és que hi ha cops que les agències intenten treballar més amb habitatges que els donen més comissió i més beneficis. Aquí tenim un pla igual per a tothom.

Teniu un perfil de client?

És molt divers. Cada família és un món diferent, i hem de donar un servei a tots els perfils. No tenim un cànon, però sí que és cert que agafant una pinça molt oberta el venedor té més de 35 anys, entén el tema on-line i sap que no ens amaguem darrere de cap pantalla.

Com valora el mercat de les proptech?

És el futur. Fa 8 anys ningú hauria dit que algú s'atreviria a comprar una camisa per internet. A dia d'avui estem parlant d'una cosa habitual. Les empreses proptech treballem i ens mirem la competència amb respecte. Aquí a Catalunya en tenim 4. Totes treballem en un mercat diferent. L'any 2005 a ningú se li hauria acudit vendre de particular a particular. Ara aquest mercat és cada cop és més gran.

Més informació d'aquesta companyia al seu portal web: http://www.frijom.es