07 de febrer de 2019
07.02.2019

La preinscripció ja no dona punts extres per ser celíac o tenir un familiar exalumne al centre

Educació publica el nou Decret d'admissió d'estudiants per al curs 2019-2020 · Justifica la retirada de puntuació per malaltia digestiva perquè als menjadors hi ha menús específics

07.02.2019 | 18:05
Alumnes el primer dia de curs, en una imatge d´arxiu, a l´escola Cassià Costal de Girona

El fet que el familiar d'un alumne hagi estudiat al mateix centre on es vol matricular o que aquest pateixi una malaltia crònica del sistema digestiu, endocrí o metabòlic, inclosa la celiaquia, ja no suposarà cap punt extra en la preinscripció escolar per al curs vinent. L'eliminació d'aquests mèrits es va formalitzar ahir amb la publicació del nou Decret d'admissió d'alumnes al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC).

Aquesta modificació afecta els ensenyaments d'educació infantil, primària, la secundària obligatòria (ESO) i el batxillerat a les escoles i els instituts finançats amb diners públics; és a dir, als centres públics i privats concertats. El Consell de Govern de la Generalitat va aprovar el canvi dimarts i el decret, signat pel president de la Generalitat i el conseller d'Educació, s'ha publicat dos dies després; aproximadament quan falta un mes i mig perquè s'obri el procés de preinscripció per al curs 2019-2020.

El decret especifica que, en cas que es produeixi un empat en la puntuació de les sol·licituds, s'aplicarà «el criteri complementari de tenir la condició legal de ser una família nombrosa o monoparental».

Segons el Departament d'Educació, l'escolaritat ha de ser «equilibrada» i el fet de donar puntuació extra en aquests casos «va en contra de l'equitat i la igualtat». A més, pel que fa a la puntuació complementària per malalties digestives, la Conselleria va assenyalar que actualment no és necessària perquè els menjadors escolars tenen menús específics per als afectats per a malalties digestives.

El Govern va indicar dimarts que el 30 d'octubre es va obrir un procés de consulta per assegurar «la participació ciutadana i comprovar l'opinió de la comunitat educativa» en relació amb aquesta modificació. D'altra banda, va apuntar que també buscava «garantir-ne la transparència». Segons la Generalitat, aquesta mesura respon a la voluntat de «millorar el sistema educatiu com a interès general» i va matisar que cal «tenir en compte les necessitats detectades en l'alumnat» per poder «lluitar contra la segregació escolar».

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit