El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ahir a la tarda, va anunciar la rehabilitació de l'edifici de l'antiga Cooperació Fabril per convertir-lo en la seu dels serveis econòmics d'Olot. És a dir, l'edifici farà les funcions que ara fa el local del carrer Lorenzana, 15, seu de l'agència econòmica Dinami'G.

Calvet va apuntar que l'Institut Català del Sòl hi invertirà un milió d'euros i que la licitació del projecte tindrà lloc el maig vinent. El conseller va plantejar que la idea és que les noves funcions de l'edifici serveixin per dinamitzar el centre d'Olot.

L'immoble és una fàbrica de gènere de punt de 428 m2 repartida en dues plantes. Va ser edificada en la segona meitat del segle XIX. Disposa de planta i pis. Les dues plantes estan separades per una franja de dents de serra i el teulat és de bigues de fusta.

A la façana, hi té arcs decoratius i aplics rodons de ceràmica vidriada. La fàbrica està situada al costat del pont de Santa Magdalena a poca distància del casal que fa les funcions de Consell Comarcal de la Garrotxa. És un edifici catalogat amb interès local.

A més de la recuperació de l'antiga fàbrica de la Cooperació Fabril, el conseller va anunciar la signatura d'un acord entre l'Ajuntament d'Olot i l'Incasòl per la construcció d'un edifici d'uns 1.000 m2 repartits en planta baixa i 3 plantes que acollirà 12 pisos destinats al lloguer social.

Els pisos seran construïts en un solar de propietat municipal proper a la fàbrica de can Jombi, actual seu del magatzem de la brigada.

En el seguit d'anuncis d'actuacions de la Generalitat a Olot, el conseller va anunciar la pròxima adjudicació del projecte del bici carril que ajuntarà Olot amb el terme de Santa Pau. Segons ell, el projecte està valorat en 40.000 euros i l'execució de les obres en 700.000. Aquest bici carril connectarà amb el que ara està en fase final de construcció i que ajunta el barri de can Blanch al límit del terme de Santa Pau amb Olot fins a l'entrada del bosc de la Fageda. Aquesta obra haurà costat 655.000 euros.

Encara va anunciar una inversió de 40.000 euros en la millora del ferm del vial Sant Jordi, ara en evident mal estat pel continuat trànsit de vehicles que travessen la ciutat. Calvet va apuntar la necessitat de la variant d'Olot.