21 de març de 2019
21.03.2019
Diari de Girona

Més confidencialitat i menys espera per entrar a la consulta a Palamós

L'hospital va posar en marxa fa dos anys un sistema automàtic per reduir les cues a les consultes externes i a les anàlisis clíniques del CAP.El temps mitjà per accedir a la visita és d'11 minuts

21.03.2019 | 01:03
Un usuari, fent servir un dels punts de confirmació de visita.

El temps mitjà d'espera per entrar a la visita a l'hospital de Palamós és d'11 minuts actualment, segons ha detallat el centre, que ha fet un balanç de la posada en marxa, fa gairebé dos anys, d'un sistema automatitzat de confirmació de visites a l'àrea de consultes externes i d'anàlisis clíniques de l'ambulatori palamosí.

Des de l'hospital assenyalen que la implantació del sistema per confirmar la visita i de crida per entrada a la consulta ha complert els objectius de reduir les cues a les admissions de consultes externes de l'hospital i del CAP de Palamós i facilitar l'orientació dels usuaris cap a les diferents sales d'espera. A més, apunten, també ha permès reduir considerablement el soroll en aquestes àrees i millorar la confidencialitat, ja que amb aquest sistema no cal dir el nom del usuari perquè entri a la consulta i tampoc s'identifica l'especialitat en què es visita.

Des de la seva implantació al juliol del 2017, amb aquest mètode s'han confirmat un total de 268.116 visites, 223.383 a l'hospital de Palamós i 44.733 a les anàlisis clíniques del CAP de Palamós.

Gràcies al sistema, es pot saber l'hora de visita i quan s'ha avisat l'usuari per entrar a la consulta. El temps mitjà ha estat d'uns 11 minuts, però en serveis com oftalmologia i radiologia, el temps mitjà d'espera per entrar a consulta està en 7 i 6 minuts respectivament, segons el centre.

Just a l'entrada de l'hospital de Palamós, es van instal·lar dos punts de confirmació de visita on l'usuari ha d'identificar-se per tal de confirmar la seva visita, i, de manera automàtica, s'imprimeix un tiquet on s'indica la sala d'espera on s'ha d'adreçar i el torn.

Un cop arribat a la sala d'espera corresponent, unes pantalles informatives avisen dels diferents torns i la porta on cal adreçar-se per ser atesos. Alhora, en aquests mateixos monitors s'ofereix contingut d'interès per al ciutadà, com les campanyes informatives de CatSalut i SSIBE, missatges de prevenció i promoció de la salut i notícies pròpies de l'entitat.

El mateix sistema també permet a l'usuari la impressió del justificant de la visita, una vegada aquesta ha acabat.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook