26 de març de 2019
26.03.2019

L'Ajuntament de Banyoles aprova el Pla Director de la Bicicleta per a la ciutat

La capital del Pla de l'Estany és capdavantera a Catalunya en nombre d'usuaris que es mouen amb aquest transport

26.03.2019 | 01:08
Ciclista al voltant de l´Estany de Banyoles.

El ple de l'Ajuntament de Banyoles va aprovar ahir, amb l'abstenció dels grups de Junts per Banyoles i la CUP, la proposta inicial del Pla Director de la Bicicleta, que s'ha redactat des del 2016 i que ha permès tenir una radiografia de l'ús d'aquest vehicle per la ciutat, per la xarxa ciclista existent, i per dibuixar-ne les futures actuacions. L'estudi constata que Banyoles és una de les ciutats on l'ús de la bicicleta registra un major nombre d'usuaris a Catalunya, de totes les edats i amb desplaçaments quotidians, com ara per anar a treballar, a l'escola o d'oci.

El Pla Director té com a principals objectius connectar tots els barris de la ciutat i els equipaments, generar espais de mobilitat en punts com ara la plaça Major o el parc de la Draga, i facilitar els itineraris ja existents dotant-los de connectivitat, tot eliminant les barreres físiques entre barris i apostant en tot moment per la seguretat. També es vol prioritzar la creació d'un carril bici amb dues direccions al passeig de la Indústria, acabar la connexió entre el final del passeig Constans i la zona de l'avinguda de la Farga, i la connexió de la Farga amb la futura via verda que vindrà de Girona i que connectarà la Costa Brava i el Pirineu passant per Banyoles. L'Ajuntament preveu destinar per aquest pla uns 235.000 euros en cinc anys a raó de 50.000 euros anuals.

La xarxa ciclista de Banyoles està formada per cinc tipologies: carrers de plataforma única, com els que es troben al Barri Vell, als carrers de les Rotes i de la Barca, i a l'Estany; els carrers de zones 20 i 30, que combinen el trànsit pacificat de vehicles i bicicletes; els carrils bici, que a Banyoles no arriben als dos quilòmetres, com ara els de la carretera de Vilavenut i de la ronda Fortià, essent vies amb carril segregat amb una banda de cautxú i amb senyalització pròpia; la vorera-bici, que és l'opció més implementada a la ciutat amb quasi 10 quilòmetres i, finalment, els camins verds, com ara el passeig de la Puda o la futura anella verda.

El ple municipal també va aprovar la liquidació del pressupost de 2018 amb un romanent positiu de 2.878.000 euros. Per altra banda, es va aprovar la ratificació de l'adhesió al Pacte Contra la Segregació Escolar, vinculat amb el Pla d'Educació Extensiva impulsat per l'Ajuntament, la comunitat educativa i els pares i alumnes de la ciutat. En el torn de precs i preguntes, la CUP va demanar la revisió de mesures per reduir la velocitat dels vehicles que circulen per l'avinguda de La Farga arran de l'atropellament fa uns dies d'una persona que conduïa un patinet elèctric i que va creuar per un pas de vianants.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook