L'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC) de la Delegació de la Generalitat a Girona atén 528 persones al dia, de mitjana. El 2018, l'OAC ha rebut 134.870 persones, que són 355 més que l'any anterior. De tota manera, es preveu que el nombre de persones es vagi reduint al llarg dels anys perquè la ciutadania cada vegada pugui fer més tràmits de forma telemàtica.

Per això, des de l'OAC ja compten amb alguns «ordinadors autoservei» en què els usuaris poden fer alguns tràmits de forma individual. Ara, l'objectiu és ampliar aquest espai i que hi hagi una persona de reforç que ensenyi a la gent com fer els tràmits des de casa. D'altra banda, l'OAC a Girona busca «augmentar la resolució i la simplificació» de les gestions, tal com va detallar la directora de l'OAC, Mercè Nadal.

Una sola finestreta

Un altre objectiu és que des de la mateixa oficina es puguin gestionar tràmits d'altres administracions que no són competència de la Generalitat. Actualment, l'oficina ja té 37 persones «polivalents» i que intenten resoldre tràmits de diferents departaments, sense haver de canviar de finestreta.

De cara a aquest 2019, la directora va detallar que volen establir convenis amb altres administracions perquè, «si algú necessita un paper d'un altre lloc, nosaltres podrem fer la consulta i, d'aquesta manera, aquesta persona no haurà de fer dos viatges». Així es podrà «augmentar la resolució i simplificació» de les gestions. Una de les maneres d'evitar que es facin més viatges del compte és la cita prèvia, que es va començar a aplicar durant el 2018.

Actualment, des de l'OAC, un ciutadà pot arribar a fer 1.600 tràmits diferents. Tot i així, n'hi ha 50 que engloben el 70% de totes les gestions que es fan. La majoria dels usuaris fan consultes de Benestar Social. De fet, de les 528 persones que s'atenen cada dia a l'OAC, unes 150 són per aquesta temàtica.