L'Ajuntament d'Olot, la setmana vinent, farà un recompte dels autobusos, camions, furgonetes i turismes que travessen l'avinguda Sant Jordi. Ho va anunciar l'alcalde, Josep Maria Corominas (PDeCAT-DC), en l'últim ple d'Olot. Les dades serviran per aplicar mesures destinades a pacificar el trànsit per l'avinguda.

Va ressaltar que les mesures projectades per pacificar el trànsit de l'avinguda són limitar la velocitat a 30 quilòmetres per hora, posar-hi radars, posar-hi arbres i canviar el paviment actual per un d'amortidor.

Les mesures estan contemplades en un projecte d'1.700.000 euros pendent del vistiplau del Departament de Territori i Sostenibilitat.

Sobre les queixes referents al trànsit pesat actual, l'alcalde va demanar que no es criminalitzi el teixit econòmic que depèn del transport que passa per l'avinguda perquè en aquest hi ha el motiu pel qual la Garrotxa té un dels índexs d'atur més baixos de Catalunya.

Corominas va explicar que, ara, tenen comptat que a Olot hi ha 40.000 desplaçaments diaris, 20.000 dels quals passen per l'avinguda Sant Jordi i 20.000 pel centre de la ciutat. Respecte a l'avinguda, va comptar que, segons les dades actuals, els camions no passen del 7% del total del trànsit i va comptar el pas de 50 camions al dia que transporten animals.

Va apuntar que gran part del trànsit és d'origen urbà i així va posar d'exemple els vehicles que el travessen per anar d'un polígon industrial a un altre i els cotxes que el fan servir com a via de sortida del centre de la ciutat.

Va reiterar que perquè l'avinguda Sant Jordi sigui un carrer normal fa falta la variant d'Olot. Va apuntar que no està feta per causa de la crisi i per la incapacitat dels polítics de la comarca de fer un front comú eficaç per reclamar la variant. Com a part positiva, va assenyalar que el projecte executiu de la part que va de les Preses fins a Olot per la Pinya ja està redactat de fa temps.

Corominas va donar les explicacions arran d'un prec del regidor d'Olot en Comú, Xavier Garcia. El regidor dels Comuns va demanar una senyalització que desviï els vehicles pesats per una ruta alternativa a l'avinguda Sant Jordi. També va demanar que els semàfors de l'avinguda quedin en ambre durant la nit per evitar el soroll de les aturades dels vehicles als veïns.

En l'argumentació del prec, Garcia va recordar l'existència d'una plataforma de veïns que reclama solucions a les molèsties que els comporta viure en una travessera.

Abans del ple, la Plataforma per l'avinguda Sant Jordi va fer una assemblea al centre cívic del barri. La reunió va aplegar uns 200 veïns que van seguir les propostes de la comissió organitzadora dins del local i des de fora. Els veïns proposen un avanç provisional de la variant que voregi Olot a través de la Pinya fins a la rotonda de l'Hospital.

Mentrestant, demanen mantenir la via en condicions, regular el pas de camions, mantenir un límit de velocitat, programar semàfors en ambre, conscienciar els conductors, augmentar la vegetació, revisar la normativa del transport d'animals, demanar estudis tècnics i estudiar cobrar indemnitzacions o peatges.

Per protestar, els veïns han programat un tall del trànsit per al pròxim dimecres, dia 3 d'abril, a les 18 hores.