La Universitat de Girona vol que la seva marca es vinculi al compromís social, motiu pel qual ha creat una nova línia de marxandatge tèxtil -amb predomini del blau que identifica la institució- que parteix de roba inservible i confecciona l'empresa d'inserció laboral de Càritas Diocesana, Ecosol.

Al maig, estudiants i treballadors de la UdG podran deixar peces de vestir en desús en contenidors de Càritas distribuïts en diferents espais, i durant tot l'any al campus de Montilivi. Un cop tractat, aquest material de rebuig s'utilitzarà per personalitzar el marxandatge dissenyat per alumnes del Diploma en Moda i Tèxtil que imparteix l'escola Qstura, adscrita a la Universitat. Tal com va subratllar la gerent d'Ecosol, Anna Güell, així «tanquem el cercle de l'economia circular, donem un nou ús a la roba i més oportunitats de professionalització a persones amb dificultats per trobar feina».

El projecte es va començar a gestar fa més d'un any, quan la UdG va plantejar la idea a la responsable de Qstura, Sílvia Castelló. Llavors, el centre es va posar a treballar a partir dels valors que la Universitat volia transmetre i la primera col·lecció -que arrenca amb un estoig enrotllable, dessuadores, una caputxa-bufanda, una motxilla-bossa de mà i un targeter- estarà a punt per vendre al setembre; amb preus econòmics, van apuntar. Castelló va explicar que serà «una petita producció personalitzada amb teixit reciclat, unisex, que en el futur es diversificarà».

El vicerector de Comunicació i Relacions Exteriors de la UdG, José Antonio Donaire, va remarcar que s'ha apostat per «un disseny singular» i pel «reciclatge i el compromís social». Aquest últim, va afirmar la vicerectora de l'àrea, Sílvia Llach, «volem que impregni la vida de tota la comunitat universitària»; alhora, va incidir en què aquest nou marxandatge els permet «fer una campanya específica per als residus tèxtils».

La responsable d'Ecosol, l'empresa d'economia social que cosirà la roba, va valorar positivament que es doni «una nova vida a residus que no es poden vendre», ja que -va explicar- només un 20% es pot aprofitar per a botigues de segona mà.