El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat la redacció de l'estudi d'impacte ambiental per a la variant nord de la C-37 al seu pas per Olot. Aquest estudi analitzarà les diverses alternatives de traçat del tram d'uns quatre quilòmetres de longitud, inclosa la part que afecta l'Hostal del Sol. Es tracta del tram comprès entre el futur enllaç oest -boca nord del futur túnel de la Pinya- i la connexió amb l'A-26 i la C-153, al final de l'autovia Besalú-Olot.

Aquest és l'últim tram pendent de projectar de la infraestructura que, juntament amb la variant de les Preses i un altre tram de la variant d'Olot, completaran el corredor Vic-Olot per Bracons. Des del Departament de Territori i Sostenibilitat preveuen que pròximament s'adjudiqui, també, la redacció de l'estudi informatiu per a aquest mateix tram.

La infraestructura vol millorar la mobilitat a l'entorn del municipi, reduint el volum de trànsit que ha de travessar-lo des del túnel de Bracons. Aquest tram, amb la variant de les Preses i l'altre sector de variant previst, permetrà completar el corredor Vic-Olot, per Bracons. La carretera, a més, disposarà de tres connexions amb la xarxa local: dos als extrems de l'actuació (enllaç Olot oest i amb l'A-26 i C-153) i un de central a l'altura del polígon industrial Pla de Baix.

El Govern va tirar endavant els tràmits després que, al novembre, l'Estat es comprometés en el finançament de les obres de la redacció dels dos estudis, a l'espera de concretar les aportacions.