El 45% de les 474 persones que s'han format a la Creu Roja de Girona per millorar competències o aprendre un ofici han trobat feina. Més de la meitat dels participants en aquests programes, el 52%, són dones, que també representen el 48% dels usuaris que han aconseguit inserir-se al món laboral.

Aquestes dades s'han donat a conèixer aquest matí durant l'entrega d'un vehicle híbrid a la Creu Roja, donat per l'empresa de Celrà Mascotrans Logístics amb la voluntat d'ajudar a millorar les activitats de l'organització, sobretot les relacionades amb els projectes d'ocupació.

La companyia logística i l'entitat humanitària han donat a conèixer un acord de col·laboració que van signar el 2018 i que, tal com va remarcar la Creu Roja, posa de manifest «el seu compromís amb els projectes socials i d'ocupació»; a més d'ajudar, amb el vehicle híbrid, a reduir la petjada ecològica de l'entitat social. Mascotrans Logístics col·labora amb la Creu Roja a Girona a través de diferents aliances, dintre del seu Pla d'Ocupació i amb l'objectiu de donar suport a les formacions ocupacionals i orientar les persones que les realitzen per tal que puguin trobar feina en el sector logístic.

Els col·lectius amb més dificultats -que solen ser persones joves, majors de 45 anys, migrades o dones, entre d'altres- són els destinataris del Pla d'Ocupació de la Creu Roja, que pretén millorar l'ocupabilitat i l'accés a oportunitats de feina. Aquest programa abasta iniciatives que van des de l'orientació en el procés de recerca de feina fins a la inserció laboral, passant per la preparació, la creació d'itineraris personalitzats i la realització de pràctiques laborals.

Per dur a terme aquesta activitat, l'entitat compta amb la col·laboració de 81 empreses i 117 aliances empresarials tancades durant el 2018. En el cas de Mascotrans Logístics, ha inserit la imatge de la campanya institucional de la Creu Roja contra la pobresa #EncaraNo als laterals de les lones del camió, tal com s'ha presentaten un acte a La Copa de Girona. En la mateixa retolació es mostra, tot esborrant alguna lletra i escrivint la paraula «ocupa_ió», el camí que queda per recórrer en la lluita contra la precarietat econòmica que pateixen moltes persones.

La Creu Roja va llançar aquesta campanya contra la cronificació de la pobresa el juliol de 2018 perquè, tal com va explicar llavors, «malgrat la recuperació econòmica i la creació d'ocupació, el 64% de les persones ateses continuen necessitant ajuts bàsics perquè pateixen pobresa crònica»; un fet que ahir va remarcar que «persisteix al llarg de l'any actual i dos dels tres anys anteriors». L'organització humanitària informa que els perfils majoritaris de ciutadans que es troben en aquesta situació són famílies amb fills a càrrec seu, una bona part de les quals són monoparentals, persones que són pobres tot i tenir feina i majors de 60 anys.