El Departament de Territori preveu treure a licitació la variant d'Anglès a la tardor i que les obres comencin a finals del 2020 o a principis del 2021. El conseller Damià Calvet ha assegurat que es tracta d'un «molt bon projecte» per solucionar els problemes de circulació i de seguretat de la coneguda com a «carretera de la vergonya».

Les obres costaran al voltant d'uns 30 milions i, un cop adjudicades, el termini d'execució és de 48 mesos. Calvet va visitar aquest divendres les obres de millora de la mateixa carretera N-141e al seu pas per Bescanó. La inversió ha estat d'uns 5 milions i ha servit per eixamplar el traçat d'aquest fins ara punt negre de trànsit de les comarques gironines.

Calvet ha anunciat aquest divendres que el Govern traurà a licitació la variant d'Anglès, que ha de permetre alliberar el centre de la població del trànsit de camions i enllaçar l'N-141e amb l'Eix Transversal. Es tracta d'una obra llargament reivindicada a les comarques gironines per millorar el trànsit i la seguretat de la coneguda popularment com a «carretera de la vergonya».

El Govern va desencallar el projecte el maig de l'any passat, quan l'empresa pública Infraestructures de la Generalitat SAU va encarregar una actualització del projecte inicial, que datava del març del 2012. Aleshores, preveien poder licitar l'obra al setembre. Segons Calvet, els terminis s'han endarrerit perquè es tracta d'un «projecte complex». «S'ha hagut de fer una definició fina dels encaixos amb l'Eix Transversal i la unió amb l'N-141e», ha exposat.

Ara, però, assenyala que sobre la taula hi ha un «molt bon projecte» i que la previsió és complir estrictament amb els terminis dels tràmits administratius amb l'objectiu de començar les obres a finals del 2020 o, a molt estirar, a principis del 2021. El conseller ha exposat que el termini d'execució és de 48 mesos i que tindrà un cost d'entre 25 i 30 milions.