Un estudi fet sobre la base de 700 enquestes puntua amb un 7,3 l'oferta comercial d'Olot. Els enquestats destaquen la millora que el sector ha experimentat els últims anys. Els consultats consideren que augmentar la diversitat de l'oferta, apostar per la digitalització i la creació d'una campanya per potenciar el comerç de proximitat són els reptes del comerç d'Olot.

Pel que fa a l'experiència de compra, un 72,3% la considera satisfactòria, especialment pel bon tracte i per la varietat. Un 8,7% dels enquestats considera que l'oferta podria millorar i ho atribueixen al preu d'alguns productes i a la manca de determinada oferta (sobretot botigues de roba, roba esportiva i franquícies). En general, els enquestats consideren que el comerç d'Olot ha millorat els últims anys perquè hi ha més oferta i varietat dels negocis, a més de nous establiments i franquícies.

L'enquesta destaca que els productes d'alimentació i els quotidians no alimentaris (drogueria, perfumeria i farmàcia) es compren en un 35% en el comerç tradicional, en el mercat municipal i el mercat setmanal mentre que un 64% al supermercat.

Els productes d'equipament personal, parament de la llar i productes d'oci s'adquireixen en un 52,8% al comerç tradicional i un 33% a franquícies d'Olot o de fora la ciutat, centres comercials i internet, i un 52,2% les fan al comerç de proximitat.

Pel que fa als productes d'oci i de cultura, el 485 ho fan amb les botigues més properes i un 46% a franquícies, internet i centres comercials.

Pel que fa als residents a altres municipis de la comarca, un 45% va a comprar a Olot, cosa que consideren ha d'augmentar.